Wassen met Iron x

Gert83

New Member
Hallo hier even een vraag over het wassen met Iron x. Wanneer zouden jullie deze stap doen?
Na het wassen van de auto? Of van te voren?
Ik werk namelijk bij het spoor dus ijzerdeeltjes zat op de lak
Ik kon de vraag zo snel niet vinden op het forum. Vandaar dat ik hem hier stel.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
ik doe het voor het wassen. Voor m'n werk kom ik vaak in de metaalverwerkingsindustrie. En de reden dat ik het voor het wassen doe is dat je dan die vervuiling voor het wassen al kwijt bent en je met de metaaldeeltjes geen krassen kan maken.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik was eerst de auto op de normale manier en daarna spuit ik iron x op de lak. Ik doe dit omdat iron x op de ijzerdeeltjes reageert en deze zitten meestal in de poriën. Voor mijn gevoel komt de iron x daar beter als het normale vuil al weg is.
Ik behandel deel voor deel. Dus één of twee delen inspuiten, wachten tot het werkt en goed met water afspoelen.
Als de auto gedaan is, was ik de auto nog een keer helemaal.
Reden hiervoor is dat je zeker moet zijn dat er geen iron x achter blijft.
Laat het niet met warm " inbranden".
Zo zie je maar dat iedereen het anders doet.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik gebruik het praktisch nooit meer maar voorheen deed ik het na het wassen. Iron-X aanbrengen en laten inwerken. Afspoelen. Daarna nogmaals wassen.
 

JRM

Active Member
Toevallig gisteren weer eens uit de kast getoverd. Eerst de auto gewassen, vervolgens rondje ironx en afgespoeld. Met klei een rondje en weer een korte/snelle wasbeurt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan