wat is je laatste aanwinst?

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
6C8C9353-E0F4-4D5F-B8D7-3840BA7348B9.jpeg

Na het ontvangen van de Flex DD 2G 18.0-EC met L-BOXX 136 Accuboormachine is de verzameling dan eindelijk ''compleet''! 2 jaar geleden paste alles nog in 1 emmertje (uiteraard zonder scratchshield/grit guard, maar sinds ik bij Waxworld werk ben ik aardig aangestoken met de detailziekte. Wat staat er inmiddels allemaal in de kasten?

Angelwax: H2GO, Resurrection, Regenerate, Redemption
Bigboi: WashR Flo met 15 meter slang, BlowR Pro met 9 meter slang
CarPro: 2-face doeken, BugOut, Clarify, Clearcut, Cotton Pads, CQUK, DLUX, Lite, Cutting Wool Pads, Detailing Brush Set, Dilute Bottles, Ech2O, Elixir, Eraser, Fixer, GlassFiber, Gliss, HydrO2 Lite, Innerscrub Glove, Inside, Iron.X, Kneeling Pad, Masking Tape, MetalliCut, Microfiber Applicators, Microfiber Gloves, Multi.X, Perl, Poly Shave Clay Block, Reflect, Reset, Tar.X, Ultracut
Chemical Guys: Nifty Brush, EZ Pour EZ Fill
Colad: Aqua Dynamic Masking Tape, Nitril Handschoenen L/XL, Maskeerfolie
Detailing Outlaws: Buckanizer Black
Detailpro: Slimline Pads, Incredible Snow Foam, Supreme Shampoo, Heavy Cutting Cone, Carpet Brush Fine
Etari: MD 666 Lakdiktemeter
Finixa: Caramelschijf 88mm
Flex: PXE 80 Nano Polisher (+2'' backingplate), VC 21 L MC Professionele Stofzuiger, XCE 8 125 18.0 EC 5.0
Grit Guard: Grit Guard Blue, Red en Black
Hamach: Detail Kruk
IK: Multi Pro 2's, Foam Pro 2, Multi Pro 9
Invisible Glass: Reach & Clean Tool
Kovax: Tolecut 1/8 Starterskit Basic
LaboCosmetica: Cronos
Meguiar's: Tire Dressing Applicator Pad
Menzerna: HC400, MC2500, SF3500
Microfiber Madness: Incredimitt
Mike O'Fiber: Want to Wash Basic Washmitt, Fibes & Stripes XL Drying Towel, Microfiber Wash, Royal Plush Microfiber Towels Purple, Royal Plush Microfiber Applicator
Numatic: CT370-2 Professionele Sproei Extractiemachine
Poka Premium: Trolley Cart Pro
Rupes: DA-Coarse + pads, DA-Fine + pads, Uno Protect, Claw Pad Tool
Scangrip: Nova 4K's met diffusers op Tripods, I-Match 2, Minimatch
Scratchshield: Buckets Wash, Rinse en Wheels
ValetPro: Foam Detailing Brush Set
Valma: Rubber Stick
Wheel Woolies: Large, Medium, Small, Wheel Face Brush

Wat ontbreekt er volgens jullie absoluut nog aan de collectie, want iedereen weet, je bent nooit compleet! :p
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Prachtige collectie Timothy.
Ik tel inmiddels mijn Makitabox met accuschroeftol en de cones en andere hulpstukken zoals de caramelschijf, ook bij mijn detailgear.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Het is bijna eng hoeveel overeenkomst er in mijn collectie zit. Lijkt me een nette basis ;)
Nu je het zegt; ik zie ook maar een paar producten die ik niet gebruik. Verder heb ik zo links en rechts nog wat zaken verzameld die niet in Tim's lijstje staan maar dat zit meer in de categorie van "hetzelfde product maar een ander merk" (denk aan de lakdiktemeter en de trolley.

Kwaliteit komt natuurlijk altijd bovendrijven bij de intensieve gebruikers, dat zal ook meespelen.
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Het is bijna eng hoeveel overeenkomst er in mijn collectie zit. Lijkt me een nette basis ;)
Nu je het zegt; ik zie ook maar een paar producten die ik niet gebruik. Verder heb ik zo links en rechts nog wat zaken verzameld die niet in Tim's lijstje staan maar dat zit meer in de categorie van "hetzelfde product maar een ander merk" (denk aan de lakdiktemeter en de trolley.

Kwaliteit komt natuurlijk altijd bovendrijven bij de intensieve gebruikers, dat zal ook meespelen.
Hebben we alle 3 een goede of slechte smaak dan? :p
 

ric325i

Active Member
Ik zie er Black Out bijstaan Iwan. Heb je toevallig het filmpje op Youtube van Waxworld al gezien?
Goeie instructie en een Oscar-waardige productie wat mij betreft.
Voor de zekerheid even een linkje:
Black Out application by Waxworld

(En natuurlijk even allemaal abonneren op dit kanaal)
Ik vraag me af …
Zou die black-out ook niet goed kunnen werken op zachte raamrubbers?
enige nadeel wat ik me zou kunnen bedenken is wat als de laag ”op” is hoe krijg je dan de restanten goed verwijderd?
 

ric325i

Active Member
Ik weet dat detailshops nogal eens een “sloper” hebben liggen waar ze onderdelen vanaf kunnen halen dus je zou altijd eens bij de verkopende partij kunnen vragen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik vraag me af …
Zou die black-out ook niet goed kunnen werken op zachte raamrubbers?
enige nadeel wat ik me zou kunnen bedenken is wat als de laag ”op” is hoe krijg je dan de restanten goed verwijderd?
Klopt inderdaad, deze werkt ook goed op raamrubbers. Een coating slojt doorgaans gelijkmatig. Het is ook niet zo dat Dlux op kunststof of een lakcoating vlekken gaat vertonen als deze bijna aan zijn einde is dus daar zou ik me dan minder druk om maken.
 

ric325i

Active Member
Mijn ervaring is dat er wel degelijk vlekken kunnen ontstaan wanneer de coating tegen het einde aanzit ,het lijkt wel of het onregelmatig loslaat (Gyeon Trim) maar ja hoe krijg ik het er nu vanaf? Her apllicatie is niet de oplossing…
 

Bijlagen

  • E94431D3-656E-4BD4-B228-F54822963D03.jpeg
    E94431D3-656E-4BD4-B228-F54822963D03.jpeg
    112,5 KB · Weergaven: 8
  • F66A23AA-D720-491B-8799-3060E5B2FE2F.jpeg
    F66A23AA-D720-491B-8799-3060E5B2FE2F.jpeg
    108,1 KB · Weergaven: 8

ric325i

Active Member
Klopt inderdaad, deze werkt ook goed op raamrubbers. Een coating slojt doorgaans gelijkmatig. Het is ook niet zo dat Dlux op kunststof of een lakcoating vlekken gaat vertonen als deze bijna aan zijn einde is dus daar zou ik me dan minder druk om maken.
Stel dat ik het op mijn raamrubbers doe ,nemen die rubbers tegen het einde van de coating periode dan ook weer andere producten op evt?
 

Dirk Post

Premium Member
Ik ga m’n ruiten eens behandelen met Rain reppelent.
Kijken hoe dat bevalt.
 

Bijlagen

  • 781B6454-7735-4967-ACDA-A2084A72D3C5.jpeg
    781B6454-7735-4967-ACDA-A2084A72D3C5.jpeg
    150,3 KB · Weergaven: 3

Nieuwste berichten

Bovenaan