Zo, dat is weer even geleden, mijn laatste serieuze post op het forum. Mijn stomme smoes/excuus hiervoor? 1 september 2021 heb ik de sleutel van mijn (eerste) huis in ontvangst mogen nemen. Sindsdien heb ik het ontzettend druk gehad met klussen en andere bezigheden uit het grotemensenleven, waardoor het forum helaas op een lager pitje kwam te staan. Die tijd is voorbij en het detailleven heeft uiteraard niet stilgestaan.
Misschien niet helemaal detail-gerelateerd, maar het huis heeft een garage!

Bijzonder prettig dat ik nu wat langer plezier heb van de wasbeurten. Het staan op een open parkeerplek of in een gesloten garage scheelt ontzettend qua vervuiling!
Tot zover de (detail)voordelen van het huis, van de in de tussentijd aangeschafte producten heb ik ook ontzettend veel profijt. Mijn laatst benoemde aanwinst was de
Flex Accuboormachine. Die was voor het klussen ontzettend handig, maar zonder de
Detailpro Carpet Brushes had ik er voor het detailen vrij weinig aan. Hiervan heb ik de witte 85mm en 120mm borstels aangeschaft met fijne structuur. In combinatie met
Koch Chemie Pol Star heb ik hier tot nu toe voldoende reinigingskracht aan gehad. De medium en harde varianten van de borstels blijven voorlopig dus nog even op het verlanglijstje staan in plaats van in het winkelmandje. De
Numatic Sproei-Extractiemachine is in ieder geval eindelijk aan het werk gezet
De hogedrukreiniger is inmiddels vervangen voor de
Kranzle XA 15 TST met Short Trigger Gun (
deel 1 -
deel 2 -
deel 3) met bijbehorende DetailPro Heavy Duty Foam Lance +
D12 snelkoppeling voor de Kranzle. Wat een apparaat! De kracht van de machine is simpelweg fenomenaal. Door de short trigger gun ben ik vele malen flexibeler in mijn aanpak van de velgen, banden en wielkasten.
De
PXE heb ik uitgebreid met de
50mm backingplate en extra
12mm excentrische adapter.
Buiten dat heb ik nog wat andere (voor mij) nieuwe producten aangeschaft:
-
Autoglym Magic Sponge
-
CarPro Ceriglass
-
CarPro Essence: Verwerkt net zo makkelijk en brengt minimaal net zoveel glans als
CarPro Reflect. Wanneer er geen wax of sealant geplaatst wordt na het polijsten, biedt de toegevoegde keramische component SiO2 een mooie alternatieve bescherming.
-
CarPro Spotless
-
DetailPro Glass Pads 50mm - 75mm - 125mm
-
DetailPro Plush Microfiber 5-pack Red & Black
-
DetailPro Microfiber Finishing Pad 3'' & 5'': Geven een relatief goede correctie voor een finishing pad met behoud van de glansmaximaliserende eigenschappen.
-
DetailPro Professional Detailing Clay - Agressive: Ontzettend makkelijk om te kneden en creëren weinig marring.
-
Ez Detail Brush Big Red: Veelzijdig inzetbaar, voor zowel makkelijk als moeilijk te bereiken delen tussen spaken en van het velgenbed.
-
Ez Detail Brush Go Blue: Ideaal voor de wielkasten.
- Flex Vlak Mondstuk: Deze gebruik ik op mijn
Flex Stofzuiger, helpt ontzettend om een mooie egale finish te geven aan vloermatten en stoffen bekleding.
-
Grit Guard Snappy Grip's voor de
Grit Guard emmers: Geven een veel betere en comfortabelere grip aan de emmers.
-
Kenotek Pro Wheel Cleaner
-
Koch Chemie Pss: Samen met
CarPro Perl mijn favoriete producten voor exterieur kunststof en rubber.
-
Koch Chemie H9.01
-
Koch Chemie Mp
-
Koch Chemie Eu: Perfect voor hars.
-
Koch Chemie Tea
- Koch Chemie Gs
-
Koch Chemie Guf: Perfect voor rubberen/kunststof vloermatten.
-
Koch Chemie Ts
-
Koch Chemie Ls
-
Koch Chemie Fu: Lijkt niet alleen een nieuwe aangename geur te brengen (en de nare luchtjes te maskeren), maar ook echt de oude geur te neutraliseren.
-
Microfiber Madness Cloudbuster: Samen met de
CarPro Glassfiber mijn favoriete doeken voor het streeploos afnemen van glasreiniger.
-
ValetPro Citrus Tar and Glue Remover
-
Work Stuff Hurricane Wheel Mitt: Perfect voor de achterkant van de velgspaken.
Na dit flinke lijstje tijd voor wat leuker lees en kijkvoer: Mijn nieuwe auto! De CLS500 is ingeruild op deze Mazda MX-5 uit 2012. Een heel ander segment (sommigen zouden het een bijzondere keuze noemen, zeker gezien mijn lengte van 1 meter 96), maar een 2-zits cabriolet staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik heb hem gelijk verlaagd met Eibach veren en er 17'' Japan Racing JR3 wielen onder gelegd.

Ik pas er bijzonder goed in en de fun-factor is niet met woorden te beschrijven. Nu nog wachten op het goede weer.. Voordat de zon alle lakimperfecties onder een vergrootglas gaat leggen heb ik hopelijk nog de tijd om hem eens goed aan te pakken. Een meerstaps polijstbehandeling met keramische coatings voor het exterieur en interieur staat op de planning, nu nog een gaatje in de agenda vinden!
Bij deze beloof ik om weer wat actiever aan het forum deel te gaan nemen, zodat jullie niet periodiek naar zo'n saai en lang verhaal hoeven te luisteren

Feels good to be back