wat is je laatste aanwinst?

RST-Smurf

V.I.P. Member
Soms kom je wat tegen en dan denk je, owwww mot ik hebben. Meteen contact gezocht met de verkoper en een uur later opgehaald.

Dus heb weer wat voor de bus. Is afkomstig van een mk2, en die is in de basis hetzelfde. De onderste bevestiging past alleen bij de bovenzijde van de bumper iets aanpassen.

Maar vindt het wel wat hebben.

20230422_134245.jpg
 

Dirk Post

Premium Member
Ik zat al paar maal te denken, wat het zou zijn,Wat een prachtige motor Johan.
Zo op t eerste gezicht, lijkt ie wel hagel nieuw!
Veel plezier er mee toegewenst!
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Op je 18de je eerste auto kopen en op je 28ste je eerste scooter kopen, is mijn midlifecrisis nu al begonnen?? Ik ben in ieder geval erg blij met de nieuwe Peugeot Kisbee Black Edition! Heerlijk ding om de korte woon-werk ritjes mee af te leggen.

1684559592020.png

Ik weet nog niet hoe ik hem ga beschermen/onderhouden, maar @Stefan liep me alweer warm te maken voor het plaatsen van een keramische coating :p We zullen eens kijken in hoeverre de detailgekte hierop losgelaten zal worden.

Aanvulling: Hij past nog binnen ook, lekker warm voor de C180.
1684592634919.png
 
Laatst bewerkt:

Rtoetje

New Member
Mooi ding zeg ga je vast veel plezier van hebben .
Makkelijk een scooter zeker om even boodschapjes te doen, word hier ook vaak gebruikt.
Veel geluk en veilige kilometers
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst @Tim Krijgh , en inderdaad het is gewoonweg geen optie om deze mooie mat zwarte scooter niet te coaten. Dus hop hop hop en coaten maar die hap (en ik help je wel hoor)
 

SLK

V.I.P. Member
Heb je hier inmiddels ervaring mee?
Ik heb zelf drie, in één middag ingevreten vlekken vogelpoep op mijn zwarte motorkap.
En ik zag ook dit filmpje voorbij komen:


- Een Steinel heteluchtpistool. Dit wil ik gaan gebruiken om logo's, badges en stickers te verwijderen. Daarnaast schijnt het goed te werken om ingebrande vlekken van vogelpoep te verwijderen. Ik ben hier nog een beetje sceptisch over, maar het idee erachter zou zijn dat de eiwitten daarin sneller zouden verdampen dan dat je de lak zou beschadigen. Op die manier is het zogenaamd mogelijk om zonder te polijsten of schuren ingebrande vogelpoep te verwijderen. Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Zo ja, dan hoor ik het graag!
 

Epsilon

Premium Member
Mijn Kärcher K5 was niet helemaal zuiver meer dus ging ik kijken naar wat anders. Aangezien de Bigboi blower prima bevalt voor mijn velgen besloot ik hun HD een kans te geven. Dit is niet de standaard uitrusting, want ik heb de betere 13m slang en het pro pistool erbij genomen (die ook gewoon in de houder past).
20231230_150916.jpg

Ik ben aangenaam verrast. De HD reageert erg snel als ik de trekker inknijp en het geluid van het apparaat is niet luid. De koppelingen zijn ook erg soepel.
Af en toe hoor ik 'm wel geluid maken zonder dat ik iets doe, maar dat kan het Total Stop Systeem zijn vermoed ik.
Al met al ben ik erg tevreden.
20240102_120611.jpg

Ik besefte me later pas waarom het Bigboi palet mij zo aanspreekt: ;)
Mr_Beans_Mini.jpg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Mooie aanwinst maar in basis maaktbde machine geen geluid als je er niet mee werkt. Meestal duidt dat op een geringe lekkage. Kan het kloppen dat hij ergens druppelt?
 

Epsilon

Premium Member
Mooie aanwinst maar in basis maaktbde machine geen geluid als je er niet mee werkt. Meestal duidt dat op een geringe lekkage. Kan het kloppen dat hij ergens druppelt?

Ik had de quickconnect op de HD met gereedschap aangedraaid en de aansluiting van de tuinslang met de hand (omdat die van plastic is). Ik zal er voor de zekerheid nog wel van die witte tape tussen doen en de boel nog nogmaals goed aandraaien.

Is het trouwens goed om de HD na gebruik (zonder slangen) nog kortstondig aan te doen om het laatste beetje water eruit te krijgen?

Bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Je hoeft geen tape te gebruiken, goed aandraaien mag natuurlijk altijd. Het is belangrijk om na gebruik de machine uit te zetten, waterkraan dichtdoen en vervolgens de druk eraf halen door de trigger even in te knijpen. Dan kunnen de slangen worden verwijderd, wel de machine vorstvrij opbergen!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan