Beste Mrkawa, als je op zoek bent naar een leuke ‘wash & wax’ kan je misschien de Meguiar's Ultimate Wash & Wax overwegen(er zijn ook nog tal van goede andere), die is net zo dik en stroperig als de CG Citrus Wash & Gloss en net zo geel. Goede zeep, ik heb zelf nog een fles staan, maar in de laatste 6 maanden niet meer gebruikt. Reden hiervoor, ik heb definitief de keuze gemaakt om wassen en waxen als 2 afzonderlijke onderdelen te beschouwen(en ja hetzelfde voor wash and sealant inmiddels ook). Dit is louter een persoonlijke keuze, die natuurlijk ook meer inspanning vergt, maar ik ga voor die “extra” en dat kost meer tijd. Als ik een aanbeveling doe aan iemand die mij vraagt welke shampoo te gebruiken en die gaat er niet zo in op als ikzelf, zal ik steeds een Wash & Wax aanbevelen. Op zich denk ik dat dit goed advies is want als ik weet dat die personen zeker de moeite niet gaan doen om hun wagen te waxen(of sealen, coaten, …), dan leggen ze tenminste nog een dun filmpje op hun wagen tijdens iedere wasbeurt en hebben ze toch nog enige bescherming. Een antwoord op de hoofdvraag van dit topic(favoriete shampoo) ga ik geen antwoord geven, voor mij hangt het immers af van wat ik moet aanpakken en welk resultaat ik wil boeken. Ik gebruik niet dezelfde producten voor een auto die in 6 maanden al geen wasbeurt heeft gezien als eentje die nog maar 3 dagen geleden een grondige beurt heeft gehad. Op de vraag welke shampoo’s ik heb staan: dit zijn o.a. spullen van CG, Meguiar’s, Carpro, enz.(heel veel en in vele mogelijke varianten). Ik hoop dat ik je heb mogen helpen, alsook de terechte opmerking van Stefan, die Citrus van CG is idd een wax stripper! In de juiste toepassing is die CG Citrus Wash & Gloss een geweldige zeep! Maar het zou zonde zijn mocht je je harde werk om een wagen te waxen om zeep helpen met één enkele wasbeurt.