Wat is jouw favoriete shampoo?

Mrkawa

Active Member
Oke dan weet ik niet wat erin rond drijft haha :p
Goeie bescherming doel ik op het gevoel als je met je pad over de lak.

Ik heb het helaas niet zo op meguiars. Ik kan niet precies beschrijven waarom maar het is denkik een bepaald gevoel dat ik bij het product heb.
 
Laatst bewerkt:

TECHNIC

Active Member
Wat de exacte samenstelling van CG Citrus W&G is weet ik niet, het klopt dat je 2 delen kan onderscheiden als de fles een tijdje heeft stilgestaan, onderaan een dikke gele pap(geconcentreerde shampoo op basis van citrus waarschijnlijk) en bovenaan een donkergeel vocht(verteerde Heineken???). Maar wax zal het niet zijn aangezien het een iets zuurdere shampoo is.
 

Epsilon

Premium Member
Momenteel gebruik ik graag CarPro Reset (mede omdat ik CarPro Reload gebruik). Nu heb ik ook nog Angelwax Enigma shampoo staan die ook erg prettig werkt.

Kan iemand me vertellen of die twee uitwisselbaar zijn? Of is de Enigma shampoo enkel voor bij de Enigma wax?
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ja hoor. Zijn volgens mij gewoon uitwisselbaar. Ik heb geen ervaring met enigma shampoo, maar ik lees dat het ook een bescherming achterlaat.
Mijn ervaring met shampoos waar een bescherming inzit vond ik persoonlijk niet fijn.
Vooral bij iets warmer weer, omdat de wax in de shampoo heel snel vlekken last zien op donkere auto’s.
Het gaat wel, maar bij iets hogere temperaturen goed en snel afspoelen.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik eigenlijk alleen met auto’s in aanraking kom waar een coating opzit.
Ik heb dus geen ervaring hoe deze shampoos zich gedragen op carnauba.

Samen gevat; je kan dus beide shampoos gebruiken op je golf waar reload opzit.
Maar bij iets warmer weer even goed opletten met de enigma. Snel afspoelen en afdrogen
 

Mrkawa

Active Member
ik heb het idee dat so far de dodo juice born to be mild en scheerschuim foam geeft wat ik echt enorm kan waarderen.
ik heb al tig geprobeerd en nogsteeds op voorraad. toch neig ik het meest naar chemicalguys door de scherpe prijs.

5l chemical guys glossworks
5l chemical guys blacklight
500ml mr pink
500ml citrus wash and gloss
500ml born to be mild
1l carpro reset
 

Nieuwste berichten

Bovenaan