Wat is jouw favoriete shampoo?

2shiny

V.I.P. Member
Nee, die producten zijn echt puur om de ware aard van de coating te tonen. Maar een gewone pure shampo zoals dodo btbm en poorboys sss kunnen ook zonder probleem gebruikt worden. Net zoal meguiars rinseless wash en wolf's chemicals mean green.
Ik ben momenteel mijn WC bodyguard aan het wassen elke week met de poorboys sss en spray and wipe als drooghulp gewoon om te zien of de coating hier vervroegt zou van verdwijnen of niet en zo te zien of de producten van t eigen merk werkelijk aan te raden zijn niet.
Ondertussen al enkel maanden ver, en beading n sheeting nog altijd als dag 1 :)
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Dus ik moet eerst andere shampoos gebruiken om het nut van de "reset" te benutten. Als ik alleen de reset zou gebruiken heeft dat dus geen zin, omdat er dan geen glansversterkers aan mijn lak hangen. Of zie ik het nu verkeerd?
 

2shiny

V.I.P. Member
Glansverstekers zitten ook in de meeste QD's enzo. Dus van daar kan je er ook last van hebbn hoor. Als een oating ietmeer goed werkt en hij is nog niet super lang aangebracht is, da kan je hem ens gebruiken.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Maar als ik de "reset" vaker zou gebruiken, zou dat ook de standtijd van de coating aantasten? Omdat het dus iets aggessiever is als een andere shampoo. QD gebruikt eigenlijk zelden of nooit omdat na het wassen de auto genoeg glimt. Ik zie hier dus niet het nut van in.
 

2shiny

V.I.P. Member
Nee hoor. Ze zijn ook pH neutraal dacht ik.
J kan perfect een goede coating wassen met een 10:1 apc oplossing ook om je coating te resetten.
Een coating heeft een hoge chemische weerstand. Is niet zoals een gewone wax of sealant
 

Kilometervreter

überspammer
Afgelopen weekend voor het eerst de reset gebruikt, eerlijk gezegd was de beading en sheeting wel een beetje teruggelopen van de CQuartz Uk.
Ik ben meer dan verrast hoe het werkt! Shampoo schuimt lekker en reinigt ook goed. Na het wassen is de beading en ook de sheeting gewoon weer terug!
Top spul als je een coating op je auto hebt. Zeer positief!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat gaat prima, de shampoo is wax safe. Binnenkort weer in de webshop te vinden...
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Dat gaat prima, de shampoo is wax safe. Binnenkort weer in de webshop te vinden...
Hoezo "weer". Volgens mij heeft ie nog nooit in de webshop gestaan toch? Of vergis ik me. Kilometervreter was de eerste die ik erover hoorde en dat wekte mijn interesse. Sinds die tijd heeft het niet in de shop gestaan. Toch?
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
@vwmike, aanrader ! Geweldig goede shampoo en droogdoek.....Met de droogdoek kan je in 1 keer de hele koets drogen (wel met dit warme weer, zal `s winters iets anders uitpakken, denk ik )
 

vwmike

Active Member
@FiveCX-5 ja heb al meer goede verhalen gehoord over mr pink ik heb al De CSF Delirium Orange Drying Towel en De Meguiar's Water Magnet
Maar ik moet nieuwe shampoo hebben en vond dit een mooie aanbieding een extra doek is nooit weg ben alleen niet in de gelegenheid om het deze week nog op te halen vandaar de vraag tot wanneer de aktie loopt
 

Nieuwste berichten

Bovenaan