Wat is jouw favoriete shampoo?

Svenn21

Active Member
Eerst altijd met Poorboys Super Slick en Suds gewassen, sinds dit weekend in het bezit van de BTBM maar wat een verschil, echt een topper!
 

Chris van S.

Premium Member
Ik heb ook BTBM gehad maar de shampoo heb ik van de hand gedaan omdat ik de shampoo niet zo lekker vond werken. BTBM is behoorlijk geconsentreerd waardoor je moet oppassen met de hoeveelheid om waxsafe te werken. Ik had een keer een minime overdosis gebruikt en de wax was gelijk vertrokken. Alhoewel de shampoo wel lekker "zacht" werkt heeft BTBM niet mijn persoonlijke voorkeur. Daarom ben ik overgestapt op PB SS&S en CG Mr Pink. Beide shampoo's vind ik erg lekker werken. Ze zijn wat minder zuinig dan BTBM maar dat vind ik persoonlijk maar een klein minpuntje.
Overigens laatste paar auto's gewassen met shampoo van Autoglym en Smartwax. Ook erg lekkere en waxsafe.
 

Pino

Premium Member
Vind je SmartCarwash echt wax-safe? Ik vond het een vervelende shampoo die (echt allerhande concentraties geprobeerd en gelijk afgespoeld) van die gelige druipers op mijn lak achterliet. Om over de ruiten maar te zwijgen. Hier heerscht Born To Be Mild. Duragloss 901 en Gyeon Bathe volgen op lichte achterstand.
Poorboy's World Super Slick & Suds en Mothers California Gold Carwash heb ik ook weleens geprobeerd, maar die kunnen niet tippen aan BTBM.
 
Laatst bewerkt:

Chris van S.

Premium Member
@Pino jouw ervaringen met SmartCarwash kan ik niet beamen. Ik vond het echt een prettige shampoo om mee te werken. Maar volgens mij ben ik een van de weinige die BTBM niet prettig vind, misschien zegt dat genoeg over mij. Haha! ;)
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Ook hier een groot fan van de BtbM. Eerst altijd gewassen met de Slick & Sud. Maar toch erg tevreden over de BtbM.

PS.
Nu maar wachten tot @Stefan de BtbM ook als douche gel en badschuim gaat verkopen..... :D
 

Woody

V.I.P. Member
Mijn top 3:
1 CarPro Reset
2 BtbM
3 Duragloss 901

Waarbij de Reset een voorsprong heeft en 2+3 elkaar niet veel ontlopen.
 

Addy

V.I.P. Member
Ik gebruik ze lekker door elkaar:
  • Mr.Pink
  • Angelwax Superieur Shampoo
  • Gyeon Bathe
  • PB SS&S
  • BTBM
  • Sour Power
  • White Satin
Pfffffffffffffff. ...heb er eigenlijk best veel.
De duragloss 901 heb ik ook eens gehad van @Pino maar dat vond ik weer niks.
 

Svenn21

Active Member
Ik vind de BTBM een stuk zachter en glijd beter over de lak dan de SSS, qua schuim doen ze niet onder aan elkaar (niet dat dit belangrijk is!), Ik had zelf meer het gevoel dat het vuil echt van de auto werd getild door de shampoo het werkten gewoon lekker (auto was 5 weken/á 1500km niet gewassen en erg vuil).

De BTBM is inderdaad sterker geconcentreerd dan de SSS maar dat is een kwestie van goed doseren en bij twijfel wat extra water toevoegen;)
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Piño en ik hebben destijds samen een gallon uit de UK laten komen. Duragloss was altijd één van mijn favorieten. Vandaar ook dat ik je toen een sample heb gegeven. Ik weet niet wat ik toen bij jou heb meegenomen, ik geloof dat ik Magifoam kwam halen bij je.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan