Wat is jouw favoriete shampoo?

Black Rocco

New Member
Zijn de Mr. Pink en Reset shampoo's niet wat van het aggresievere soort (ofwel verwijder je hiermee je wax) of praat ik nu onzin? :eek:
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Nee hoor, deze zijn allebei "wax-safe" mits je de dosering inderdaad een beetje in acht neemt
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Volgens mij zijn nagenoeg alle shampoos wel waxsafe. Als je een dopje van zo'n 30ml in je emmer van 20liter doet.
 

Svenn21

Active Member
Wie kan mij een shampoo aanbevelen?

Mijn huidige shampoos raken zo goed als allemaal op en ben opzoek naar iets nieuws.

Shampoos die ik heb en heb gebruikt zijn:
PB SS&S,, PB SS&WMonello Lavare, Mr Pink en Dodo BTBM

Roept u maar =D !
 

SLK

V.I.P. Member
Hier ook de CarPro Reset, glijdt heerlijk over de lak.
Nu heb ik ook CQuartz UK op de auto en misschien is dit een betere combi, dan wanneer je de shampoo op een auto gebruikt die "gewoon" in de wax zit.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Zijn de Mr. Pink en Reset shampoo's niet wat van het aggresievere soort (ofwel verwijder je hiermee je wax) of praat ik nu onzin? :eek:
In principe zullen de meeste shampoos iets van je waxlaag afsnoepen. Best is om je aan de aanbevolen dosering shampoo te houden dan zul je lang plezier hebben van je wax.
De auto van mijn moeder wordt ca. 2x per jaar door mij onder handen genomen en voorzien van een duurzame was. In de tussentijd ziet deze auto geen wasstraat of een emmertje shampoo. Het is altijd verbazingwekkend om te zien dat deze auto ook na 6 maanden nog bescherming heeft. De auto maakt weliswaar niet zoveel kilometers maar staat altijd buiten.
 

Chris van S.

Premium Member
@Black Widow De Peugeot 205 die ik kort geleden gedetailed heb word op dezelfde manier niet gewassen zoals jij omschrijft. De 205 rijd niet of nauwelijks en is in de tussentijd een enkele keer afgespoten met water, meer niet. Kijkend van dichtbij ligt er een dun laagje zand en stof op de auto maar op afstand staat er gewoon een glimmende Peug. Het verbaasde mij toen ik zag hoe de peug er nog bij stond net horende gekregen dat de auto alleen nog maar was afgespoeld. Leuk om de 205 in de gaten te houden op deze manier....
 

Rutger64

Premium Member
Bilt Hamber Auto Wash

Dosering 1 theelepel in een emmer en wat schuimt het lekker. Was handschoen glijd over de lak ! Toppertje !

Jammer genoeg is Bilt Hamber niet in NL verkrijgbaar, zijn super producten! Hint @Stefan
 
Laatst bewerkt:

subarke

Active Member
ik heb vroeger de goldclass van meg veel gebruikt erna overgestapt op mr pink...
nu mijn laatste mr pink dat ik binnenkreeg zag veel lichter roze dan mijn eerste fles en had ook andere etiketjes ophangen...ik denk door vernieuwing mischien.
vind de nieuwe veel harder plakken op de lak bij foamen en na de was voelt het wat stroever aan om te drogen en ook de lak als hij droog is voelt niet echt super glad enkel door met een detailspray over te lopen staat hij mooi glad erg raar de oude was ik veel blijer mee die had dit niet...
twijfel of ik na deze fles nog de mr pink ga nemen :-/
 

Srt4

Premium Member
Volgens mij gebruik ik meq goldglass al dik 15 jaar ofzo , wat een heerlijke shampoo is dat ,,
 

Nieuwste berichten

Bovenaan