Wat is jouw favoriete shampoo?

marlene

Premium Member
Een favoriete shampoo kan ik nog niet noemen omdat ik alleen DJ Born to be Mild ken. En dat is zeker een fijne shampoo. Maar om toch te vergelijken wil ik ook eens Angelwax Superior shampoo en/of Wolf's Chemicals White Satin proberen. Beide zijn volgens mij puur shampoo zonder (wax)toevoegingen voor extra glans. En af en toe een ander geurtje tijdens het wassen is ook wel lekker.:)
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Een favoriete shampoo kan ik nog niet noemen omdat ik alleen DJ Born to be Mild ken. En dat is zeker een fijne shampoo. Maar om toch te vergelijken wil ik ook eens Angelwax Superior shampoo en/of Wolf's Chemicals White Satin proberen. Beide zijn volgens mij puur shampoo zonder (wax)toevoegingen voor extra glans. En af en toe een ander geurtje tijdens het wassen is ook wel lekker.:)
Born to be Mild is zèker een erg goede shampoo en was ook altijd mijn favoriet, totdat ik de CarPro Reset probeerde. Is ook een erg goede shampoo en heeft de BtbM vooralsnog vervangen!
 

Black Widow

V.I.P. Member
Bilt Hamber Auto Wash

Dosering 1 theelepel in een emmer en wat schuimt het lekker. Was handschoen glijd over de lak ! Toppertje !

Jammer genoeg is Bilt Hamber niet in NL verkrijgbaar, zijn super producten! Hint @Stefan
Bilt Hamber heeft inderdaad (no nonsene) top producten die ik graag gebruik. De shampoo ken ik echter nog niet.
 

marlene

Premium Member
Born to be Mild is zèker een erg goede shampoo en was ook altijd mijn favoriet, totdat ik de CarPro Reset probeerde. Is ook een erg goede shampoo en heeft de BtbM vooralsnog vervangen!
Dat jullie hier heel blij worden van Carpro Reset had ik al gelezen. ;) Nu heb ik even verder gezocht en Carpro schrijft op 'Detailing World' dat Reset met een verdunning van 500:1 te sterk is voor een wax of sealant, ze raden dan 800:1 aan.
Ik wil uiteraard wel dat de sealant wat langer blijft zitten dan een maand, maar zijn de eigenschappen waar jullie bij deze shampoo zo over te spreken zijn nog wel aanwezig bij een bijna dubbele verdunning?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ja hoor, we gebruiken maar 2 a 3 dopjes op een emmer van 20 liter, 3 dopjes is ongeveer 25ml en dus een verhouding van 1:800. En dat werkt prima :)
 
Ik ben opzoek naar een nieuwe shampoo die ik gerust in de zon kan gebruiken. Ik zoek geen gloss enhancers want die heb ik wel in huis (CG hybrid v7). Btm van Dodo is top, maar in de zon minder goed te gebruiken. Iemand een idee wat ik moet pakken naast CG mr pink?
 

Cavemania

V.I.P. Member
Hij is waxsafe. En in de volle zon doet ie het prima. Alleen zorgen dat het waswater niet opdroogt op de lak maar dat is bij iedere shampoo zo.
 

Wim GTC

Member
Ben nieuwsgierig hoe je dat gaat doen in de volle zon? Doe je de auto dan per gedeelte? In de volle zon droogt de mijne zo snel dat ik er niet tegen drogen kan.
Ben de jongste ook niet meer natuurlijk.........;)
 
Vooral regelmatig nat houden. Eigenlijk kan ik maar op 1 plek mijn auto wassen zonder dat ik anderen in de weg sta of dat ik slang te kort kom. Dat is het nadeel van in een appartement wonen, maar ik kan gelukkig beneden gewoon mijn auto doen.

Overigens op de Dodo btm staat dat je het per gedeelte moet wassen
 

Wim GTC

Member
Das toevallig. Die heb ik zojuist voor de eerste keer besteld. Per gedeelte wassen doe ik altijd al. Das vrij logisch. Je gaat toch niet met 1 handeling gelijk de hele auto wassen. Je zult wel moeten spoelen. Altijd 2 emmers gebruiken. Mijn dak en motorkap kan ik met 1 keer spoelen wassen maar de zijkanten en achterkant moet ik soms wel 4 à 5 keer spoelen. Met spoelen bedoel ik dan dat de whoolmitt uitgespoeld wordt in de emmer met schoon water. Bij warm weer hou ik de auto ook altijd nat. Omdat ik nu eenmaal niet snel genoeg ben in het wassen. Zeker bij nat weer met de bietencampagne om de hoek. Normaal is het dan ook iets koeler dan nu.
Bij de BTBM geven ze dat dus apart aan. Neem aan dat ze dan wel alleen wassen bedoelen en niet met drogen erbij. Anders gaat het spul gelijk door naar iemand anders.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan