Wat is jouw favoriete shampoo?

Normaal gesproken was ik de auto eerst helemaal, waarna ik pas op het einde alles afspoel. Misschien moet ik dit aanpassen als dat beter is
 

ric325i

Active Member
Een favoriete shampoo kan ik nog niet noemen omdat ik alleen DJ Born to be Mild ken. En dat is zeker een fijne shampoo. Maar om toch te vergelijken wil ik ook eens Angelwax Superior shampoo en/of Wolf's Chemicals White Satin proberen. Beide zijn volgens mij puur shampoo zonder (wax)toevoegingen voor extra glans. En af en toe een ander geurtje tijdens het wassen is ook wel lekker.:)
Btbm=mijn favo shampoo.
Wolfs White Satin tja slecht? nee dat nou niet maar ook zeker niet bijzonder en ik zal em nooit kopen.
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb de BTBM als ook de reset en de Wolfs White Satin.
Ook de Wolfs vind ik eigenlijk een hele fijne shampoo, beter dan ik verwacht had, doet alles wat een goede shampoo moet doen.
Ooit een gallon gekocht om auto's die ik detail mee te doen, waarbij ik altijd veel shampoo gebruik om oude waxen te strippen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn alle shampoo's wel goed. Ik merk weinig verschil er tussen, alleen qua hoeveelheid product wat je nodig hebt en qua schuim.
 

Wim GTC

Member
Vanmorgen voor het eerst de DJ BTBM gebruikt. Niet ontevreden maar om er nu echt uitbundig over te zijn. Ik heb de 1 : 800 oplossing gebruikt en dan werkt het voor de schone auto best goed. Maar ik denk dat als de auto echt vuil is dat het een stuk minder goed werkt. En dat het gebruik van welke washmitt meer toevoegd dan de schampoo.
Het schuimen was minimaal maar dat vind ik ook niet een vereiste. Misschien met een vuile auto eens meer shampoo toevoegen. Kijken wat het dan doet.
Het heet dus ook niet voor niets born to be MILD.
 

Kilometervreter

überspammer
Ik gebruik altijd 10 ml op 10 ltr water, voldoende schuim en een prima reinigende werking. Uiteraard doet het zijn werking icm de washmitt.
 

marlene

Premium Member
Ook ik gebruik 5ml BtbM shampoo per 5 liter water (1:1000) en het schuimt meer dan goed en maakt uitstekend schoon. Ik voeg de shampoo als laatste toe en zet dan nog een moment de broeskop op de emmer zodat het goed schuimt.
@Wim GTC Nu hebben wij zacht water en als in jouw woonplaats het water hard is zou je inderdaad wat meer shampoo nodig kunnen hebben.
.
 

Wim GTC

Member
Ben eigenlijk Meguiars gewend. Eerst altijd de Gold Class en daarna de Soft Wash Gel. En de laatste tijd de NXT. En al die shampoo's schuimen een stuk beter.
Moet er maar aan wennen dus.......;)
Volgende keer dus iets meer shampoo proberen. De auto was eigenlijk nog schoon. Maar normaal in deze tijd is het iets natter en rij ik dezelfde route als de bietenwagens. Ja en dan wordt ie echt wel vies. Maar deze week wordt het weer wat natter en zal de auto komend weekend echt wel iets viezer zijn.
Zaterdag is autowasdag en kan ik dan weer eens testen.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ik werk het liefste met zo min mogelijk schuim, dan kan ik beter in de gaten houden of het oppervlak ook echt goed schoon is. Het schuim maakt niks schoon, het ligt alleen maar in de weg.
 

Moellib

Active Member
Ik gebruik honeydew snow foam voor het kannon en autobath voor in de emmer (1 gulp, dus ongeveer 3-5 ml in 10 liter water) :D
 

stryker

Member
2 dopjes carpro reset op 20 liter water werkt super. en voor de foamgun honeydew 1/10 verhouding. hiervoor als shampoo Mr Pink gebruikt maar hier was ik niet kapot van.
van de honeydew ben ik ook niet kapot van.
 

Epsilon

Premium Member
Ik gebruik Meguiars Ultimate wash & wax. Tot nu toe mijn favoriet. Samen met de CG Mr. Professional mitt gaat dat erg goed.

De Gold en de NXT shampoo van Meguiars bevielen mij minder goed.
 

ArjanD300

Premium Member
Moet toch wel zeggen op volgorde van minste naar fijnste:

Monello lavere
PB wash en suds
CG glossworks
DJ hoe heet die nou ?? Die groene....
DJ BTBM / Gyeon Bath+

Ik nu al meerdere keren steeds Carpro Reset heb aangeschaft, gebruik 30ml reset op 15liter water...

En heb geen reden om iets anders te bestellen....
Alleen als ik iets zou willen met een bescherming dat zou ik zeker Gyeon (sorry) Bath+ pakken
 
Laatst bewerkt:

ric325i

Active Member
DJ hoe heet die nou ?? Die groene....
Antwoord= Ddj Sour Power.
Mijn absolute favoriete shampoo = Ddj BTBM
Mothers shampoo = Viel mij verrassend mee
Nanolex = was ook fijn (volgens mij wel prijzig uit mijn hoofd)
Gyeon= niet slecht maar heb er niks mee
Poor boys Slick&wax = viel mij erg tegen
Wolfs White Satin= niet per se slecht maar heb niks met die shampoo (merk ben ik ook klaar mee)

Carpro reset staat nog op de nominatie om een keer te proberen.
 
Laatst bewerkt:

TECHNIC

Active Member
Moeilijke keuze, wij hebben er zoveel staan:

Ultra Doux van Garnier, Pantene Pro-V, Head & Shoulders Citrus Fresh, …
 

Mrkawa

Active Member
Phoe lastig.

Ik heb aardig wat (90%chemical guys )shampoos maar er zijn er so far 2 die terug komen

Carpro reset en de chemical guys wash and gloss. Je ziet vooral bij de chemical guys de wax (volgens mij) erin rond drijven. Dus goed schudden en je kan een flink pak schuim en een goeie bescherming voor het wassen verwachten. Verder ruikt het lekker en heeft het een gave verpakking.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Helaas is het tegendeel waar, de Citrus Wash & Gloss geeft geen bescherming én is juist een echte wax stripper als de dosering wat hoger is. Dit staat inderdaad haaks op de verwachting die je hebt als je het product voelt en ziet.
 

TECHNIC

Active Member
Beste Mrkawa, als je op zoek bent naar een leuke ‘wash & wax’ kan je misschien de Meguiar's Ultimate Wash & Wax overwegen(er zijn ook nog tal van goede andere), die is net zo dik en stroperig als de CG Citrus Wash & Gloss en net zo geel. Goede zeep, ik heb zelf nog een fles staan, maar in de laatste 6 maanden niet meer gebruikt. Reden hiervoor, ik heb definitief de keuze gemaakt om wassen en waxen als 2 afzonderlijke onderdelen te beschouwen(en ja hetzelfde voor wash and sealant inmiddels ook). Dit is louter een persoonlijke keuze, die natuurlijk ook meer inspanning vergt, maar ik ga voor die “extra” en dat kost meer tijd. Als ik een aanbeveling doe aan iemand die mij vraagt welke shampoo te gebruiken en die gaat er niet zo in op als ikzelf, zal ik steeds een Wash & Wax aanbevelen. Op zich denk ik dat dit goed advies is want als ik weet dat die personen zeker de moeite niet gaan doen om hun wagen te waxen(of sealen, coaten, …), dan leggen ze tenminste nog een dun filmpje op hun wagen tijdens iedere wasbeurt en hebben ze toch nog enige bescherming. Een antwoord op de hoofdvraag van dit topic(favoriete shampoo) ga ik geen antwoord geven, voor mij hangt het immers af van wat ik moet aanpakken en welk resultaat ik wil boeken. Ik gebruik niet dezelfde producten voor een auto die in 6 maanden al geen wasbeurt heeft gezien als eentje die nog maar 3 dagen geleden een grondige beurt heeft gehad. Op de vraag welke shampoo’s ik heb staan: dit zijn o.a. spullen van CG, Meguiar’s, Carpro, enz.(heel veel en in vele mogelijke varianten). Ik hoop dat ik je heb mogen helpen, alsook de terechte opmerking van Stefan, die Citrus van CG is idd een wax stripper! In de juiste toepassing is die CG Citrus Wash & Gloss een geweldige zeep! Maar het zou zonde zijn mocht je je harde werk om een wagen te waxen om zeep helpen met één enkele wasbeurt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan