Wat voor ruitensproeiervloeistof gebruiken jullie

Cavemania

V.I.P. Member
Aangezien mijn aangelegde voorraad ruitsproeiervloeistof op begint te raken begin ik om me heen te kijken. Ik gebruik eigenlijk alleen in de winter (tijdens perioden dat gestrooid wordt) mijn ruitensproeier.

Welk product gebruiken jullie en waarom.
 

ArjanD300

Premium Member
Denk er al veel langer aan om er eens iets anders in te doen dan die Dealer meuk, gebruik het zelden dus doe erg lang met het reservoir wat vol is.
kan me niet herinneren dat ik het heb bijgevuld...

Denk dat ik hier eens die AngelWax Clarity ga proberen, de AngelWax H2Go bevalt namelijk erg goed...
1ltr is voor ons in de winter tot -15 voldoende om een vol Mazda reservoir te maken ;-)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ruitensproeivloeistof van Action of Halfords. Gebruik het zelden alleen eens in de winter. Voor die €5,-.
 

Chris van S.

Premium Member
Goed topic dit. Zelf gebruik ik nooit mijn ruitensproeiers ivm Carpro Forte en Angelwax H2GO, maar ook door Forte en H2GO. En ook omdat de auto er zo lelijk vies van kan worden, al die opgedroogde strepen... Bestaat er uberhaupt een rsv die voorruitcoatingvriendelijk is? In mijn beleving niet, dus houd dit topic in de gaten... :)
 

ArjanD300

Premium Member
Goed topic dit. Zelf gebruik ik nooit mijn ruitensproeiers ivm Carpro Forte en Angelwax H2GO, maar ook door Forte en H2GO. En ook omdat de auto er zo lelijk vies van kan worden, al die opgedroogde strepen... Bestaat er uberhaupt een rsv die voorruitcoatingvriendelijk is? In mijn beleving niet, dus houd dit topic in de gaten... :)

Juist daarom wou ik Clarity eens testen, schijnt dat er een klein beetje de zelfde bestandelen in zitten als H2Go dus die blijft iets langer zitten dan....
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Eerlijk gezegd zou ik liever iets fatsoenlijks in het reservoir doen dan goedkope rommel van de action of de bouwmarkt. Helaas hebben we de nodige problemen gezien van opgevreten paravan tot aangetaste koplampen ( in het geval van koplampsproeiers ivm xenon) daarbij komt er vaak het nodige op de motorkap terecht. Overigens reinigt het goedkope spul ook niet zo best of geeft zelfs vlekken/vegen, of niet @Denny84 ? ;)
Met een flesje sonax kun je 25 liter zomer/voorjaar/najaar mengsel maken, waarom überhaupt risico nemen? Antivries is helaas wel wat duurder maar werkt vaak ook beter dan de goedkopere merken.
 

Denny84

Premium Member
Heb een tijdje geleden bij WW Angelwax H2go gehaald , en op allebei onze auto's gezet .
Ik heb dit gedaan zoals Stefan me had geadviseerd
De Mercedes ruitensproeier was gevuld door de Mercedes dealer en de Vw door mij eigen met goedkope vloeistof (weet nie van welke winkel)
Als we de ruitensproeier gebruikte werdt de voorruit een grote waas en kreeg deze er niet af door nog meer te sproeien (ruitenwissers waren nog bijna nieuw) , ik moest echt stoppen om met een doek de ruit schoon te maken om wat te kunnen zien .
Dit was bij allebei de auto's .
Even als dat de lak onder de vlekken en strepen kwamen te staan
Was het zo beu dat ik de dag erna na WW ben gereden en heb daar Sonax antivries concentraat gehaald , Stefan adviseerde me dit .
De ruitensproeiers leeg gespoten , en gevuld met de aangelengde Sonax .
Heb nu nergens geen problemen meer mee , en de lak blijft mooi schoon.
Voor mij geen andere ruitensproeier vloeistof meer
 

Black Widow

V.I.P. Member
Eerlijk gezegd zou ik liever iets fatsoenlijks in het reservoir doen dan goedkope rommel van de action of de bouwmarkt. Helaas hebben we de nodige problemen gezien van opgevreten paravan tot aangetaste koplampen ( in het geval van koplampsproeiers ivm xenon) daarbij komt er vaak het nodige op de motorkap terecht. Overigens reinigt het goedkope spul ook niet zo best of geeft zelfs vlekken/vegen, of niet @Denny84 ? ;)
Met een flesje sonax kun je 25 liter zomer/voorjaar/najaar mengsel maken, waarom überhaupt risico nemen? Antivries is helaas wel wat duurder maar werkt vaak ook beter dan de goedkopere merken.
Ik heb de beschreven problemen de afgelopen 27 jaar nog niet mogen meemaken. Ik kan ze dus vooralsnog niet bevestigen. Het verhaal van de Sonax klinkt overigens wel goed.
 

SLK

V.I.P. Member
Hier ook een Sonax gebruiker. Ben er erg tevreden over. En zelf aan te lengen tot de gewenste vorstbescherming.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan