Welk reinigingsmiddel voor de ramen

Black Widow

V.I.P. Member
Als ramen echt goor zijn gaat er niets boven warm water met een paar druppels Dreft. De ramen wordem kraakhelder er streeploos schoon. Daarna bijhouden met je favoriete Glasscleaner.
Het probleem als de ramen te vuil zijn is dat een paar pufjes Glasscleaner onvoldoende werkt waardoor je strepen blijft houden. Een ruim sopje met wat Dreft, om het vuil echt te verwijderen, werkt dan beter.

BlackPassat

V.I.P. Member
Qua reiniging schiet je dan lekker op @Black Widow, maar je blijft wel lang aan de gang met alle residu van de Dreft wegpoetsen. Ik zou er dan nog eerder voor kiezen om voor te behandelen met APC. Met een milde concentratie beginnen, en eventueel opschalen indien nodig.

nicknameless

V.I.P. Member
Mijn vrouw gebruikt ook altijd druppel Dreft op een emmer water en ik moet zeggen, het resultaat is een streeploos en blinkend resultaat.

JRM

Active Member
Ha, ik kijk net naar de kleine ramen van de slaapkamers die dus erg goor zijn. Morgen warm water met dreft proberen. Toppie!

Black Widow

V.I.P. Member
Qua reiniging schiet je dan lekker op @Black Widow, maar je blijft wel lang aan de gang met alle residu van de Dreft wegpoetsen. Ik zou er dan nog eerder voor kiezen om voor te behandelen met APC. Met een milde concentratie beginnen, en eventueel opschalen indien nodig.
Dat is totaal niet het geval mits de juiste hoeveelheid Dreft wordt gebruikt. Nicknemeless geeft dat ook al aan, een paar druppeltjes volstaat. Rammendoek eroverheen en klaar. Secondenwerk per raam.
De jongens in de glazenwassersbranche gebruiken niets anders. En als ergens dubbeltjes worden geteld dan is het in die branche.

BlackPassat

V.I.P. Member
Dan moet het aan de dosering hebben gelegen, maar die ene keer dat ik met Dreft op autoruiten aan de gang ben geweest is me slecht bekomen. Nou was ik die tijd ook nog geen fanatiek detailer dus een glasdoek kwam er toen helemaal niet aan te pas. Ach je doet wat ervaringen op en als iets niet bevalt, om welke reden dan ook, dan stop je ermee, en als iets juist wel bevalt dan behoud je het.

Black Widow

V.I.P. Member
Toen ik voor het eerst ramen van mijn eigen huis mocht gaan wassen heb ik eens naar de tips & tricks van de ramenwasser op ons werk gevraagd. Veel verder als een professionele raamtrekker en een paar drupjes Dreft kwam hij niet.

IbizaSigno

V.I.P. Member
Je kunt ook kiezen voor spiritus, ammoniak, een ui in het water. Allemaal trucjes van "oma" en menig huisvrouw (of man) ;) De buitenzijde van de auto was ik altijd mee net als de lak. Dan vaak met een ruitreiniger. Binnenkant eigenlijk altijd een ruitreiniger. Mocht dit echt heel vies zijn. Dan spray ik de ruitreiniger direct op het glas en haal ik het weg met een microvezeldoek. Daarna nog een keer op een padje en de ruit/wafeldoek.

Black Widow

V.I.P. Member
Eigenlijk een beetje jammer deze reactie. Ik probeer mijn bijdrage te leveren in oplossingen die werken. Niet met de "oplossingen van oma" die jij aandraagt (en niet werken).

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik bedoel er niets mee @Black Widow. Ook zeker niet om jouw advies te niet te doen. Ik denk dat Dreft uitermate goed werkt in de juiste hoeveelheid. Maar datzelfde geldt ook voor spiritus bijvoorbeeld.

JRM

Active Member
Van de week reed ik in de Ibiza richting Bergen op Zoom tijdens een harde regenbui. Het viel mij op de druppels van mijn voorruit vlogen rond de 120 km/u. Is dit te danken aan een schone ruit? De auto was 2 weken geleden, voordat wij op vakantie gingen, gewassen.
De ruit is schoon gemaakt met PB S&W of auto finesse glass cleaner.
Het verbaasde mij wel een beetje. Ik realiseerde het pas omdat ik de ruitenwissers nog niet had aangezet en in trance naar de druppels aan het kijken was.
De ruit heeft verder nog geen speciale behandeling gehad.

2shiny

V.I.P. Member
Een propere ruit zonder contaminatie zal inderdaad minder weerstand geven aan het water.
Volgensmij laat S&W toch iets achter ondanks ze beweren van niet. Ik vond de lak altijd TE zacht als ik dit gebruikte als drooghulp

lucky

New Member
Deze gekocht sonax extreme ruitenreiniger Laat een onzichtbare Nano-laag achter waardoor water en vuil minder makkelijk hechten. beviel me prima alleen niet zo"n lekkere geur maar dat is persoonlijk .Je koop de reiniger niet voor de geur maar om de ruiten schoon te maken

Brianvnijn

Member
Ik gebruik zelf fast glass van autoglym , mijn probleem is alleen dat na enkele weken (6-7) de strepen terug komen. Ik heb bij de vorige bestelling van dodo juice clearly menthol glascleaner gehad deze ga ik eens proberen , en ik ga ook het stoomreinigen van mijn ramen aan de binnenzijde proberen , een bevriende detailer doet dit ook en zegt dat het heel goed werkt !

Stefan

Administrator
Forumleiding
Fast Glass is echt een uitstekende ramenreiniger, maar hoe bedoel je dat de strepen terugkomen?

Nieuwste berichten

Bovenaan