Welk type polisher heeft de mooiste finish.

Dirk Post

Premium Member
Ik zat zo te denken, welk type Dual Action machine heeft met de juiste finish pad,
en finish polish de mooiste finish.
Ik hoor mensen die beweren dat een grotere uitslag (21 mm ) machine de mooiste finish geeft.
Ik ben van mening dat juist een kleinere uitslag ( bijvoorbeeld 12 of 8 mm)
een mooiere finish geeft.
Hoe grotere uitslag, hoe meer cutting,maar i m o een kleinere uitslag, mooiere finish.
Graag uitleg of mijn gedachten wel of niet kloppen.
 

Guido

Active Member
Persoonlijk weet ik niet of de uitslag nou echt veel uitmaakt voor de finish. Het is altijd de combinatie met pad en polish en die samen zijn naar mijn mening veel belangrijker/ bepalend. Maar ik hoor graag hoe anderen er over denken.
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Interessante vraag @Dirk! Ik heb het zelf nog nooit getest (ben niet in het bezit van een 21mm uitslag machine), maar ik denk dat je gelijk hebt. Een grotere uitslag is ''agressiever'' dus zou in basis meer haze/minder glans moeten geven. Aan de andere kant is het misschien ook weer zo dat je op een harder laktype juist deze ''bite'' nodig hebt om tot een beter resultaat met maximale glans te komen..

De (machinale) verschillen zullen met het blote oog denk ik niet te zien zijn. Wat @Guido al aangeeft, de combinatie pad/pasta is denk ik een belangrijkere factor.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Hier is al veel over geschreven en er zijn verschillende meningen. De meest geaccepteerde conclusie is dat machines met een grote uitslag (15 en 21mm) doorgaans een betere finish geven dan machines met een kleine uitslag (8mm) In sommige gevallen kan roterend juiste een betere finish geven maar in alle gevallen is de combinatie van lak, machine, pad, polijstmiddel én gebruiker bepalend voor het eindresultaat. Een machine kan je ook beter liggen waardoor gebruiker a een betere finish haalt met een bepaalde combinatie dan gebruiker b. Dus ja, de machine kan mede bepalend zijn voor de kwaliteit van de finish maar de gebruiker heeft daar minimaal hetzelfde aandeel in.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan