Welk zwaar polijstmiddel?

Kilometervreter

überspammer
Mijn inizio gaat langzaam maar zeker op en zoek hiervoor een vervanger.
Ik zoek een zwaar polijstmiddel met een stevige bijt om flink tot fors te corrigeren.
Het nadeel van inizio vind ik dat het veel te veel stoft en te sterk stinkt dus dat is eigenlijk geen optie meer.
Ik ben al in het bezit van Meg M105 (die goed bevalt ) en de ssr 3 die ik eigenlijk alleen voor spots op een klein wolletje gebruik.
Nogmaals belangrijk vind ik dat het zo min mogelijk stuift.
Graag jullie voorkeuren en meningen.
 

Woody

V.I.P. Member
Ik gebruik bijna alleen nog maar M105 of Ultimate Compound. De Inizio staat hier al een tijd te verstoffen ;)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Geen stof met een compound is bijna onmogelijk lijkt me. Zelf gebruik ik eigenlijk al jaren Meguiars Ultimate Compound naar tevredenheid. Stoft wel wat, maar niet veel naar mijn idee. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal moet ik zeggen. De UC heeft de zogenaamde SMAT technologie, de korrel breekt niet af. Je stopt dus wanneer je voldoende correctie hebt bereikt.
Lees ook wel goeds over de Wolf's Chemicals polijstmiddelen op facebook.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Ik gebruik de polijstmiddelen van Scholl Concepts.En vind de S3Gold zelfs beter dan de Inizio.Stoft/spettert minder , blijft beter uit te poetsen en gumt bijna niet.Iets waar ik met de Inizio veel last mee had.En vindt ook dat je met de Scholl polijstmiddelen wat langer kan doorgaan.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Hier wordt Meguiars M105 en Chemical Guys V32 naar volle tevredenheid gebruikt. Stoffen doen echter alle compounds wel in meer of mindere mate.
In het verleden ook 3M Fastcut+ gebruikt maar op een gegeven moment met steeds meer tegenzin vanwege de geur, waar ik hoofdpijn van kreeg, en het stof. Effectief was deze compound echter wel.
 

Wim GTC

Member
Ik ben met polijsten alleen maar bekend met 3m eigenlijk. En omdat ik alleen maar buiten polijst is me de geur nog nooit echt op gevallen.:oops: 3m heeft voor ieder probleem een goede oplossing. Sommige producten uit de Perfect-It lijn zijn wel prijzig, maar wel makkelijk in gebruik.
 

Martijn

Active Member
Gebruik zowel Scholl Concepts S3Gold als Chemical Guys V32 waarbij de voorkeur uitgaat naar de S3Gold
 

Kilometervreter

überspammer
Het "gummen" is inderdaad zeer irritant aan de Inizio, ik dacht eigenlijk altijd dat het aan mij lag, een verkeerde combi op een bepaalde lak...... Niet dus.

Scoll ken ik niet en eerlijk gezegd ook nooit over gehoord.
Ik heb zelf de V38 van Chemical Guys en die bevalt ook zeer goed als fininsher dus tot nu toe de V32 licht in het voordeel.....
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Je komt toch uit Oegstgeest?Bodegraven is niet echt ver vandaan.Je kan de S3 altyd een keertje uitproberen;)
 

Rutger64

Premium Member
Het "gummen" is inderdaad zeer irritant aan de Inizio, ik dacht eigenlijk altijd dat het aan mij lag, een verkeerde combi op een bepaalde lak...... Niet dus.

Scoll ken ik niet en eerlijk gezegd ook nooit over gehoord.
Ik heb zelf de V38 van Chemical Guys en die bevalt ook zeer goed als fininsher dus tot nu toe de V32 licht in het voordeel.....


Hoe ziet dat gummen er uit ?
 

Kilometervreter

überspammer
Gummen krijg je als aan het polijsten bent en er blijft een laag polijstmiddel op je lak "plakken" die er zeer lastig afgaat het lijkt dan wel of het polijstmiddel op een plek op de lak zich verzamelt, Inizio doet dit erg, is irritant.
 
Laatst bewerkt:

Cavemania

V.I.P. Member
Inderdaad, wat ik nog wel eens doe bij de inizio is een pufje Spray en Wipe er bij. Dan heb je er iets minder last van maar dan spettert het wel meer..
 

Gio

Active Member
Stoffen is ook een kwestie van hoe weinig durf je te gebruiken. Ging er graag oplos met een verzadigd wolletje standje 5. Zag toen in een spuiterij iemand met de gele HEX-pad, op standje 1 en een dotje van 1cm een halve motor kap doen. En ja, jaloers op het resultaat (oké de lak is dan nog niet volledig uitgehard).
Dus het wolletje komt er nog weinig aan te pas. De oranje Festool-pad is tenslotte bijna zo hard, tussendoor steeds even de pad met bijv. een padborstel van resten ontdoen scheelt ook enorm in stoffen.
 

ric325i

Active Member
Ik gebruik de polijstmiddelen van Scholl Concepts.En vind de S3Gold zelfs beter dan de Inizio.Stoft/spettert minder , blijft beter uit te poetsen en gumt bijna niet.Iets waar ik met de Inizio veel last mee had.En vindt ook dat je met de Scholl polijstmiddelen wat langer kan doorgaan.
Breekt deze korrel ook af? Wat ik wel las was dat scholl een houdbaarheidsdatum opgeeft? Is dat iets om rekening mee te houden,ik bedoel die fles jaag ik er niet in een jaar doorheen namelijk.
 

2shiny

V.I.P. Member
Ik gebruik vooral de wp-6G van wolfs chemicals. Werkt snel en werkt mooi af met minimaal aan stof. Ik gebruikte deze op mn zwarte bmw lak en 1 hit met een gele cutting pad en het was echt netjes, kon zo overgaan naar een medium polish om af te werken.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan