Welke pads voor Dap900V2

Superb

Active Member
Nu dat het weer beter wordt wil ik voor het eerst mijn Dap900V2 gebruiken om beide auto's te detailen.
Hiervoor wil ik de onderstande producten gebruiken. Beide auto's zijn metallic zilver grijs, waar de een 6,5 jaar oud is en de ander bijna 1 jaar oud. Afgezien van een klein krasje op het dak van de Faab (het gevolg van bouwmateriaal vervoeren op het doek) hebben de auto's geen krassen en/of swirls.

Mother - California Gold Pure Polish Step 1 of PB Professional Polish
PB White Diamond
PB EXP
PB Natty Paste Wax Red Limited

Mijn vraag is wat zouden geschikte pads zijn om deze produkten te verwerken? Zelf dacht ik aan de volgende Chemical Guys pads:
  1. CG 5,5 Hex-Logic pad blue
  2. CG 5,5 Hex-Logic pad black
  3. CG 5,5 Hex-Logic pad red.
Alvast vriendelijke bedankt voor jullie reactie.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Denk dat je goed zit, hoewel het verschil tussen zwart en rood (volgens mij) te verwaarlozen is. Wel gemakkelijker uit elkaar te houden.
 

Black Widow

V.I.P. Member
De onderlinge verschillen tussen deze pads zijn minimaal.
Ik zou eerder kiezen voor CG Hex Logic:
Wit
Blauw
Rood
 

JRM

Active Member
Op de verkoopsite staat de produkt omschrijving er bij. In principe zijn ze allen geschikt met volgens mij het verschil dat de blauwe een light polishing pad is en de zwarte en rode een finishing pad die volgens CG naast het opbrengen van glazes en (vloeibare) waxes ook geschikt is voor een sealant. Ik heb zelf een rode en een zwarte. Zwart voldoet eigenlijk al. Alleen voor de wax zou ik een handapplicator nemen, aangezien dit een vaste wax is...toch?


* oh chips...heel verhaal voor niks getypt...zie boven...zucht:rolleyes:. Ik moet echt sneller leren typen
* en nog een edit: nog niet machinaal behandeld en na 6,5 jaar geen swirls?? Kennie waor zijn.
 
Laatst bewerkt:

Black Widow

V.I.P. Member
Geen swirl geloof ik ook niet. Wellicht minder zichtbaar vanwege de kleur. Ik zou zeggen neem er ook nog wat oranje pads, een compound en een finishing polish bij
 

JRM

Active Member
en een swirl lichtje:) en als je dan toch bezig bent nog wat extra doeken. Altijd handig. Eraser, droogdoek(en), een paar goede washmitts, een goede dressing voor je trims e.d en nog eentje voor je interieur, wat handpads. Altijd makkelijk voor bij de deurgrepen...heb je al klei, detailer spray?? kan ik PB spray & wipe aanbevelen...oh, vergeet ook......:D
 

Superb

Active Member
@JRM, de spullen die je noemt heb al op voorraad. Op zolder staan drie kisten met doeken (Monello), washmitts (Mequiars & Monelle), diverse PB, Mothers, Auto Finesse producten enz
Heb eens opgeteld wat alles gekost had, had ik beter niet kunnen doen :(
Voorheen werdt de Fabia en de leaseauto's altijd met handpads gedaan.
 

JRM

Active Member
ach, heb je nu alleen maar profijt van...toch? Dat was een investering in de toekomst die nu het heden is geworden:cool:
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dat optellen ken ik.. Lekker belangrijk bedacht ik me later als ik denk hoeveel plezier ik er nog steeds van heb. ;) :)
 

Kilometervreter

überspammer
Dat optellen doe ik al een tijdje niet meer......

Geen swirls geloof ik ook niet, zeker niet na 6,5 jaar, dus ik zou toch ook een keer wat zwaarder polijsten en dan finishen.

Let op dat je de EXP een uurtje laat ademen en dan pas de nasty's aanbrengen, hecht het veel beter!
Ik zou zelfs voor de zomer de EXP overslaan maar dat wel voor de winter aanbrengen.
Succes!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan