Welke wax?

Richting het voorjaar wil ik nog een nieuwe wax gaan gebruiken. Ik heb nu White Wax van CG, maar vind de standtijd en beading minder van deze wax.
Ik ben opzoek naar een wax met goede standtijd, mooie beading en voor de rest niet meer dan glans toevoegt. Ik heb de Dj supernatural, Smartwax Concours en CG 50/50 wax op het oog maar ik weet niet wat de beste keus voor mij is en misschien hebben jullie nog andere suggesties.
 

Chris van S.

Premium Member
Heb je al een keuze kunnen maken @Danny091283 ?
Ik ben ook voornemens om een mooie wax toe te voegen aan mijn collectie waxen die ook in die categorie valt die jij aangeeft. Wetlook glans, mooie beading en gemakkelijke verwerking zijn mijn "eisen"
Mijn oog is ook gevallen op SW Concours of Bouncers Black Series Vanilla. De laatse met name om zijn ingredienten.

Ik ben benieuwd of er suggesties zijn ?

2017-02-05 10.28.15.jpg
Er is nog een mooi plekje vrij voor een mooie wax.
 

Mrkawa

Active Member
Ik vind los van de verpakking chemical guys hardcore paste wax, of een butterwet wax. Ook mooie resultaten gehaald met sonax premium care paste wax.
Maar dit is erg persoonlijk allemaal

20160710_162501.jpg

Hardcore pastewax

20140603_124532.jpg
Sonax premium carnauba wax

De sonax heeft een langere standtijd maar wel beide een prachtig resultaat als je het mij vraagt.
De sonax komt als een pakketje met pads en doekjes e.d.
 
De Meguiars M16 die jij hebt staan heb ik ook gehad, was ik best te spreken over!
Ik zit te twijfelen welke wax ik moet pakken. Ik twijfel tussen Dodo Supernatural en de SW concours. Misschien is het verstandig om ergens een klein potje Dj Supernatural te kopen, om het eens uit te proberen, kan ik ook mooi zien hoe gebruiksvriendelijk deze wax is.

Bouncers Black Series Vanilla, wat is dit precies voor wax?

Overigens gaf ik aan die naast bescherming en beading niet meer toevoegt aan mijn lak. Ik vind mijn auto voordat de WhiteWax erop zit mooier dan erna, ik weet niet waarom, kan dit niet goed aangeven.

Mooie Astra trouwens! Ik hou ook van Rood!
 
Laatst bewerkt:

Chris van S.

Premium Member
Ddj Supernatural heb ik ook lange tijd willen kopen maar ik lees op meerdere plekken dat de wax niet uitblinkt kwa verwerking. En dan icm de prijs ben ik nog niet tot aanschaf overgegaan.
Smartwax Concours heb ik ook oren naar maar ik kan weinig info erover vinden.

De bouncers waxen staan tussen de waxen op de ww website. Maar dit is de wax die ik bedoel. http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=102099

Vond je de whitewax te helder? Of juist te mat? Jammer dat de white wax niet bevalt.

Glanzend rood is inderdaad erg mooi :)
 
De CG white wax maakt mijn auto te wit en ik heb het gevoel/idee dat de glans anders is. Ik ben zelf niet tevreden over de beading.
De Bouncer ziet er goed uit, qua standtijd zijn ze wel minder zie ik.

Ik las ook al dat de Dodo wat lastiger qua verwerking is, dat weerhoud me ook wat van de aanschaf.
De SW Concours werd me aangeraden door een andere detail bedrijf die alleen SW en CG verkoopt. Door YouTube filmpjes ben ik veel CG gaan kopen, maar ik merk wel dat niet alle producten van ze op een hoog niveau zitten.
 

Woody

V.I.P. Member
Er is niets zo persoonlijks als een wax.
Ik heb in mijn begin fase het geluk gehad dat ik wel eens een wax mocht proberen van bevriende detailers. Zo kan je toch best wat uitproberen zonder dat je meteen een pot moet aanschaffen.

Om terug te komen op je oorspronkelijke vraag: Wat is voor jou een goede standtijd? En wat voor soort druppels is voor jou een mooie beading (paar grote of juist heel veel kleine druppels)? Harde/zachte/vloeibare wax?

Een van mijn favoriete waxen met een standtijd van 4 maanden: Auto Finesse Spirit of Desire.
Als echte zomerwax met een standtijd van 1 tot hooguit 2 maanden: Wolfgang Fuzion.
 
Om terug te komen op je oorspronkelijke vraag: Wat is voor jou een goede standtijd? En wat voor soort druppels is voor jou een mooie beading (paar grote of juist heel veel kleine druppels)? Harde/zachte/vloeibare wax?
Wat ik bedoelde met een mooie beading is vooral dat de druppels mooi omhoog staan. Hoe groot en hoe veel druppels maakt me niet echt uit. Als je maar ziet dat mijn lak water afstotend is.
Ik heb de Meq M16 gehad die ik qua aanbrengen erg fijn is. Ik heb ook de Dodo purple haze, maar qua aanbrengen ging dat wel wat lastiger. Ik denk dat ik het liefst een iet wat zachtere wax heb.
 

Chris van S.

Premium Member
De CG white wax maakt mijn auto te wit en ik heb het gevoel/idee dat de glans anders is. Ik ben zelf niet tevreden over de beading.

De Bouncer ziet er goed uit, qua standtijd zijn ze wel minder zie ik.

Ik heb de wax gegoogled maar kan mijn vermoeden niet bevestigen; ik denk dat white wax een wax is met sealant eigenschappen. En dan krijg je een hele heldere glans op wit. Mijn vorige auto was een witte Fiesta waar ik EX-P en FK1000p op heb getest, beide een sealant. Ik vond de glans niet mooi, te helder. Dus in beide gevallen had ik de lak een laagje SCGBRPW gegeven om weer die warme glans te krijgen.

Standtijd vind ik in de niet wintermaanden niet zo heel belangrijk. Dus daar kijk ik niet naar bij de bouncer wax.

Mooie hoge beading vind ik ook het mooiste.
 
De CG WhiteWax is een synthetische wax en heeft idd een beetje sealent eigenschappen.
Welke wax of bescherming gebruik je in de wintermaanden? Ik heb de CG Jetseal onder mijn wax liggen. Overigens heb ik geen idee of deze er nog wel op zit. In het najaar is hij erop gegaan.

Wat is de SCGBRPW?
 

Chris van S.

Premium Member
Ok, probeer een carnauba wax op je witte lak. Dan zie je het verschil ;)

Momenteel heb ik Obsession Wax hybrid86 op mijn blauwe Fiesta, een wax voor de wintermaanden.

SCGBRPW is de paste wax van surf city garage hier uit de webshop. Zeer gemakkelijke wax in gebruik, beading zie mijn avatar, geurt lekker naar kauwgomballen, de glans is als M16, standtijd +/- 3 maanden en hij kost 1/3 van DDJ supernatural.
 
Obsession heeft een standtijd van 4 maanden zag ik. Ik ken het merk niet. Het komt uit Engeland, maar zie niet zo snel of het ergens in Nederland te koop is.

De Bouncers wax ziet er idd goed uit. Voor mijn gevoel is een natuurlijke wax mooier dan een hybride wax. Heeft iemand ervaring met de Bouncer Vanilla Ice en Sherbet Fizz?
 

Chris van S.

Premium Member
Danny, obsession wax is niet in Nederland te koop. Maar in andere landen wel zoals bijvoorbeeld Denemarken. @Stefan ? ;)
Obsession Wax is net als Bouncers uitgegroeid van een hobby wax brewer naar een bedrijf. Dat vind ik zelf altijd mooi om te zien als iemand dat lef heeft om zelfstandig aan de slag te gaan. En dan kwaliteits producten neerzet waar ik als detailer vrolijk van wordt. Bouncers past ook in dat plaatje. Dus mijn intresse is gewekt ;)

Ik denk inderdaad dat een natuurlijke wax meer wat voor jou is dan een Hybride wax.
 
Laatst bewerkt:

SLK

V.I.P. Member
Vooropgesteld dat de keuze voor een wax zeer persoonlijk is, wil ik graag mijn ervaring delen.

De Wolfgang Fuzion is een heerlijke wax. Makkelijk te verwerken en een heerlijke beading en prachtige glans.

De Supernatural stond ook ooit op mijn wensenlijstje, maar sinds ik een keer deze wax in stick vorm voor machinale verwerking heb gekocht, is hij van mijn lijstje af. Ik vond hem lastig te verwerken, beetje korrelig en moeilijk uit te poetsen indien ook maar iets te dik aangebracht. Maar dat kan aan mij gelegen hebben....

De Purple Haze is ook een heerlijke wax. Easy on, easy off, lekker smeuïg qua verwerking zonder het nadeel dat hij lastig af te nemen is. Doet het vooral goed op donkere lakken.
 

Chris van S.

Premium Member
Danny, je ziet door alle waxen de glans niet meer.... ;)

Ik wou dat ik verder kon helpen met de waxen die je voor ogen hebt. Helaas heb ik met die waxen geen ervaring.
 
xD, volgens mij maakt het weinig uit wat voor wax ik pak. Al de genoemde waxen zijn goed, het is meer persoonlijke voorkeur.

Dit zijn overigens de waxen waaruit mijn keuze moet komen, maakt het qua standtijd wat uit?
Waxaddict Vitreo
CG 50/50
Bouncer's Black Series Vanilla Ice
SW Concours
 
Laatst bewerkt:

ric325i

Active Member
Waxaddict heeft waarschijnlijk de langste standtijd en mooie beading/hydrofobische eigenschappen.
Ik ben zelf erg te spreken over Quartz (al heb ik de meeste andere soorten ook).
 

Nieuwste berichten

Bovenaan