Welke wax?

Het is vooral nieuwsschierigheid. Deze wax is gemaakt voorin de winter waardoor ik denk dat de standtijd wat langer is in de winter.
 
Is de standtijd niet ook afhankelijk van de temperatuur? Dan kan ik me zo voorstellen dat een winterwax het langer uithoud bij lagere temperaturen.
 

ric325i

Active Member
Volgens mij is het weer met name van invloed op de standtijd.
Ook pekel/zout/vervuiling zal invloed hebben of wel/niet een garage bv.
Kou op zich zelf zal niet zoveel uitmaken gok ik.
Waxaddict waxen zijn volgens mij vrij synthetisch samengesteld en of je nou Subzero of 21 in de winter gebruikt maakt niet uit. Anders gezegd vorige winter stond mijn auto in de 21 en dat ging prima.
 
Even een kleine update. 21 geeft een heerlijke beading met de regen van deze week, maar heb ook het idee dat er minder vuil aan mijn auto blijft plakken.
 

Chris van S.

Premium Member
Zijn hier nog mensen die ervaring hebben met Smartwax Concours en Bouncers Vanilla Ice? Lees op diverse plekken dat deze waxen een gemakkelijke verwerking hebben e.d. Maar wellicht kan iemand mij er meer over vertellen o.a. over de glans en de beading?
 

subarke

Active Member
smartwax concours is zeker een leuke en degelijke wax (de pot is hier bijna leeg) maar werkt super makkelijk ook enz zeker een aanrader ;-)
 

Chris van S.

Premium Member
Over Smartwax concours zijn er veel positieve verhalen te lezen.
Ook over Bouncers Vanilla Ice vind ik wat minder verhalen. Niet helemaal terecht heb ik het vermoeden.
 
Sinds halverwege Februari op mijn auto zonder voorbereiding. De waxaddact 21 ziet er nu zo uit qua beading:


3Av10SW.jpg


Hopelijk kan ik het waxen nog een maandje uitstellen.
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan