Welke wintervoorbereiding

FASt

Active Member
Hoi allemaal, beide auto's heb ik nu in de glascoating staan (Cquartz). Deze staat er nog top bij met een mooie beading en sheating. Zeker na een QD behandeling.

Wat zou nu een mooi stappenplan zijn om ze winterklaar te maken. Kan ik licht polijsten om wat spots weg te werken? Wel of niet kleien? Af toppen met een wax als extra bescherming? ....
CarPro CQuartz
 

Kilometervreter

überspammer
Alleen reload doe ik eens in het halve jaar, meer is niet nodig, de coating geeft meer dan voldoende bescherming, de reload is eigenlijk alleen voor extra beading en sheeting.
Zeker niet polijsten, kleien ( als het boven de 15 graden ivm marring) kan en mag wel.
 

FASt

Active Member
Bescherming eens.

Maar weleens begrepen dat een rondje Finale zou kunnen.
 

Kilometervreter

überspammer
Finale zou ik zeker niet doen, daar zit een korrel in, het enige is misschien professional polish van Poorboys, daar zit in ieder geval geen korrel in. Maar ik zou het risico niet nemen.
@Stefan weet dit zeker wel.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Wat zou het doel van de Polish zijn? De lak raak je toch niet. Zoals eerder aangegeven mild kleien en een rondje Reload. Meer is niet nodig.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Het is heel simpel, op het moment dat je lak gaat polijsten dan neem je lak af. Ga je op een gecoate auto polijsten dan gaat dat ten koste van de coatinglaag. Persoonlijk zou ik de laag niet polijsten, in het geval van schade dan zou je er voor kunnen kiezen om dat paneel volledig te polijsten en dat dan opnieuw te coaten.

Om de coatinglaag te reinigen kun je als alternatief een rondje Iron.X en Tar.X doen en dan het kleien overslaan.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan