Wolf's Chemical Yellow Snow

Addy

V.I.P. Member
Bij deze mijn bevindingen over de Yellow Snow van Wolf's Chemical. De reden van aanschaf van dit product was omdat ik met de Mr. Pink geen dikke schuimlaag kreeg en toch eens wilde kijken of dit met een ander product wel ging lukken. Nogmaals is het puur mijn gevoel dat ik een dikkere schuimlaag wil zien ondanks dat ik weet dat dit geen invloed heeft op de werking van de foam.
@Stefan heeft met mijn foamlans gewerkt om te kijken of het daaraan lag maar die werkte naar behoren en de Mr Pink geeft sowieso geen super dikke schuimlaag.

De verpakking:

2015-04-06 12.32.18.jpg

Wat me weer opviel is dat het onhandig schenken is met deze verpakkingen wat mee bij de White Satin ook al op viel.
Ik heb de eerste keer 50 ml gedaan op een volle fles. 1:20 dus.
Dit gaf echt een dunne foamlaag die snel weg was.
Daarna 1:10 gedaan en ondanks dat de laag dikker was gaf dit voor mij nog niet het "yes" gevoel.

2015-04-06 12.35.03.jpg

2015-04-06 12.34.33.jpg

Na een minuut of 3.

2015-04-06 12.33.53.jpg


Ik had 2 filmpjes gemaakt maar via photobucket krijg ik het niet voor elkaar en via tubeyoup moet je een kanaal aanmaken.

De reinigende werking viel mij ook wat tegen.

2015-04-06 12.33.19.jpg

Conclusie: Het is mij niet gelukt om dikker schuim te krijgen wat eigenlijk mijn bedoeling was. De reinigende werking viel mij ook enigszins tegen. Waar het aan lig, schiet mij maar lek. Of aan de foamlans of aan de Nilfisk of aan mij.

Wat me wel opviel is dat de Ka echt weer eens grondig aangepakt moet worden.
 

Woody

V.I.P. Member
Zonde dat het niet is waar je naar op zoek bent @Addy.

Kom eens hier langs mag je hier met de HD spelen. Ik heb altijd dikke foam. :p
20150310_171956.jpg

Soms ook iets te dik...

Maar hoe staat het met de waterdruk bij jullie? Misschien dat dat de boosdoener is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Woody

V.I.P. Member
Dit was de Monello foam.
Ik vind de AutoBrite foams ook erg lekker werken en maken ook goed schoon.
Mr Pink is meer als onderhouds foam beurtje.

Achter de bumper moet ook schoon zijn :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Black Widow

V.I.P. Member
Thanks! De kannetjes van Wolfs zijn inderdaad wat lastig te hanteren. Jammer te lezen dat ook deze foam niet geheel aan de verwachtingen voldoet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

IbizaSigno

V.I.P. Member
Jammer, ik had wel goede hoop met deze foam gezien de andere producten van Wolfs Chemicals mij uitstekend bevallen! (Op de onhandige kannetjes na dan..)
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Addy

V.I.P. Member
Bij de aansluiting van de hd waar mijn foamlans op aangesloten wordt lekt er wel water uit tijdens gebruik. Misschien kan het hier wel aan liggen. @Woody heeft dezelfde combinatie als mij en die heeft hier geen last van. Ik heb nog 2 andere soorten foam van hem mee gehad zodat ik die kan testen. Wordt vervolgd. ..
 
Laatst bewerkt:

Woody

V.I.P. Member
Hebben we dezelfde combinatie aids?:eek:

Ik heb Addy wat samples meegegeven van andere foams en ik heb van Addy een sampletje van de bovengenoemde foam. Ik zal tzt het topic hier wel aanvullen met mijn bevindingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Addy

V.I.P. Member
Verrekte aidscorrect......autocorrect. :rolleyes:
Ik lees het meestal wel snel na maar toch niet goed genoeg.
 

Addy

V.I.P. Member
Zoals gezegd van @Woody 2 samples meegekregen om die eens te testen en dat had voor mij toch een meer bevredigend gevoel.

Dit was de Autobrite Maggi foam

2015-04-06 19.33.36.jpg

En na 10 minuten

2015-04-06 19.32.47.jpg

Ook nog een sample Monello foam

2015-04-06 19.31.57.jpg

Deze was ook wat wateriger en al na 5 minuten zo goed als verdwenen.

2015-04-06 19.31.15.jpg

Voor mijn gevoel is de foam van de Autobrite zoals ik hem wens.
 

Addy

V.I.P. Member
@Black Widow als je de laatste 2 soorten foam bedoeld niet echt. Ging voor mij even over de dikte. Ik had ook een paar keer achter elkaar gefoamd dus dat had dan ook niet echt een eerlijk vergelijk geweest. Ik zal er de volgende keer opletten.

Bij de Wolf's vond ik het tegenvallen zoals eerder vermeld.
 

2shiny

V.I.P. Member
ik werk ook met de wolfs foam en de dikte is echt heel slecht. Maar qua reinigende werking ging het bij mij erg goed. Ik gebruik altijd de 1:10 verdunning.
 

Addy

V.I.P. Member
Ik zal het zeker nog eens proberen. De reden van aanschaf was voor mij dat ik een dikkere schuimlaag wilde. Dat was niet gelukt. Maar het spul moet toch op.:D
 

Nieuwste berichten

Bovenaan