Workshop 08-08-2015.

Jo Bosch

New Member
image.jpg image.jpg Gisteren naar de workshop geweest van Waxworld machinaal polijsten.

Nadat ik een DAP 900 had aangeschaft had ik toch wel enige vrees om deze machine te gebruiken.
Had tijdens de koop wel even met zo'n machine gewerkt maar toch was ik er niet gerust op om hem zo even op mij UP! te zetten.

Nadat ik had gehoord van onze buren dat hun zoon naar een workshop van Waxworld ging even contact gezocht om samen te gaan.

Voor hem wel een stuk makkelijker omdat hij al in de omgeving woont en ik toch die dag een kleine 320 km moest afleggen wat ik er graag voor over heb gehad.

Toen ik aankwam stond Stefan al met een doek op een auto te poetsen van iemand die iets in de volle zon gedaan had en wat niet helemaal goed uit de verf was gekomen.

Boven aangekomen werd ik hartelijke ontvangen door Laura met koffie en werd mij een appelflap aangeboden.
Deze niet genomen maar bij anderen te zien werd deze met smaak opgegeten.
Toen iedereen binnen was en we waren met 6 cursisten waar de gemiddelde leeftijd best wel hoog lag waar ik mij wel over heb verbaasd.Ben zelf ook 52 maar had gedacht dat meer jongeren mensen naar zulke workshop gingen.Fout gedacht dus!!

Na het voorstellings rondje werd even terug gekomen op een eerdere workshop namelijk het poetsen van de auto.Nu klonk dit allemaal wel bekent omdat ik ook al zo mijn auto was en toevallig een weekje geleden mijn UP! had gekleid.
En daarna gingen we over naar het machinaal polijsten nadat eerst de opbouw van de lak werd besproken.
Over de vraag hoe dik een lak wel niet was zat ik er toch wel wat naast en dacht dat het om mm ging maar het waren micro mm.
En er werd natuurlijk uitgelegd welke machines het allemaal gaf en de werking hier van uitgelegd.

Na deze uitleg wat ook zeer leerzaam was was het alweer tijd voor de lunch wat ook zeer voortreffelijk was.Deze ook lekker opgegeten en toen werd het tijd om naar onder te gaan voor het "echte" werk.

Hier ook met verschillende machine's gewerkt en moet zeggen naarmate je het doet het steeds makkelijk gaat en beter aanvoelt.Want als je Stefan ziet met welk gemak hij deze machines bedient denk je dat krijg ik nooit onder de knie.
Maar zoals met alles oefening baart kunst.
De uitleg was ook weer zeer goed van de verschillende machines en werd ook nog even voor gedaan hoe je de pats moest verwijderen en natuurlijk zeer belangrijk hoe je ze schoon kan maken.
Onderwijl werden toch ook wel vragen gesteld en deze werden allemaal netjes beantwoord door Stefan.
Was toch wel gecharmeerd van de Rupes maar daar staat dan ook wel een heel stevig prijskaartje tegenover.
Voor de gemiddelde hobbyist zal de DAP 900 een goede machine zijn.

Nadat we verschillende panelen hadden mishandeld werd nog even de lakdiktemeter te voorschijn gehaald en werden de diktes van de panelen gemeten.Daar zat nog behoorlijk verschil in.
Toen maar de vraag gesteld om of Stefan even mijn auto wilde meten en moet zeggen dat de lak bijna overal even dik was.Dat was dus ook inorde dus ik kan met een gerust hart mijn auto gaan polijsten.

Nou moet ik ook eerlijk bekennen dat de dag was omgevlogen en dat het weer tijd werd om naar huis te gaan.
Nog even iets gedronken en hierbij werden dan ook de certificaten uitgedeeld dat we deze workshop moet goed gevolg hadden afgelegd.

Ben blij dat ik dit toch gedaan heb en zoals ik al eerder aangaf kan ik mijn machine met een gerust hart gebruiken als je je verstand erbij houd en niet het onmogelijk wil.

Stefan en Laura bedankt voor de zeer leerzame dag en moet zeggen dat jullie een mooi bedrijf hebben wat jullie ook uitstralen en wat je ziet aan alles.Hoe de producten boven in de kasten staan en ook de werkruimte en het magazijn (snoepjeswinkel) er zeer goed uitzien.

Gewoon Top.
image.jpg image.jpg
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    154,1 KB · Weergaven: 18

maupie00

Active Member
Dat is nog eens een duidelijke review.

Ik heb de cursus een tijdje geleden gevolgf en had deze hetzelfde beleefd.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan