zoveel coatings op de markt, welke te kiezen...

2shiny

V.I.P. Member
nu was ik gezellig aan het rondkijken voor een coating en dan word je overspoeld ermee en met de meest geweldige beloftes ook. Maar welke nu te kiezen?
momenteel kijk ik naar:
Cquartz ( niet UK versie, het idee om er meteen reload over te plaatsen verbergt meteen de coating, kan je zowel enkel reload gebruiken)
Nanolex Si3D, klinkt veelbelovend, maar blijft 2 jaar of 30000 km, maar die doe ik in 4-6 maand, dus niet ideaal voor de bedrijfswagen
max protect unc v1 of R. Beweert enkel verwijderd te kunnen worden door schuurpapier...
Siramik hoor je ook wel eens vallen
en ga zo maar verder. Tac systems, gyeon,...

dus hoe kiezen?
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Ik zou voor de C-QUARTZ gaan. Is al goed bekend , heeft zich al bewezen. En een gunstige prijs.
 

2shiny

V.I.P. Member
wordt daar ergens een kilometer-beperking bij opgegeven?
prijs valt inderdaad beter mee dan sommigen
 

Kilometervreter

überspammer
Je wordt inderdaad overspoeld met allerlei beloftes en verhalen over coatings. Ieder zichzelf respecterend merk brengt wel een coating uit.
Van zo hard dat je er een spijker op kapot kan slaan o_O tot milieu vriendelijko_O.
Ikzelf gebruik al twee jaar CQuartz UK.
Ik ben er meer dan tevreden over de Carpro CQuartz. Carpro was waarschijnlijk één van de eerste met glascoatings en blijft deze verder doorontwikkelen, je merkt aan de vernieuwde UK steeds weer echte verbetering, zo is in de laatste versie weer meer glans gekomen vind ik. De standtijd en hardheid is meer dan goed, het aantal kilometers en dat soort dingen kan ik je niet precies vertellen maar bij mij na 1 jaar en 30.000 km was de coating nog steeds volop aanwezig. Toch heb ik het er weer opnieuw opgezet, gewoon omdat ik het leuk vind.........
Het opzetten gaat eenvoudig en snel, het nawerken met reload vind ik persoonlijk ook niet altijd even prettig maar werkt zeer goed om de auto de eerst 72 uur sterk waterafstotend te houden.De UK blijft dan wel zijn werk(bescherming)doen. De coating doet er trouwens wel een kleine week over om geheel uit te harden heb ik me laten vertellen maar is na 24 uur niet meer gevoelig voor waterspots. De laatste 10/15 auto's die ik "gedaan" heb allemaal in deze coating gezet en geen klacht gehoord, iedereen zeer enthousiast maar dat zouden deze mensen ook met een wax geweest zijn.
Ik heb destijds de coating gezet omdat het Misano rood op de A4 meer dan kras gevoelig is, na het zetten van de coating werd dat vele malen minder en hier ligt je allergrootste winst, de krasbestendigheid, de glans is echt net zo dik als bij een wax vind ik.
Mijn mening is dat het een zeer goed werkend product is waar innovatie inzet met een hoge glansfactor en krasbestendigheid tegen een meer dan redelijke prijs.

En nee, ik heb (helaas) geen belang in Carpro :).

Succes met je keuze!
 

2shiny

V.I.P. Member
zelf vind ik heel weinig over sommige andere coatings, terwijl er idd veel goeds te vinden is over cquartz.
bedankt voor de goede uitleg trouwens @Kilometervreter
ik blijf gewoon wel geintrigeerd door andere coatings die over de plas veelvuldig gebruikt worden, maar hier niet. Alleen hangt daar soms zo een prijskaartje aan vast, en dat kan er momenteel echt niet meer vanaf...
 

nicknameless

V.I.P. Member
Volgens mij haal de glans uit de voorbereiding, niet uit een coating.... smeer het eens op een niet behandelde auto, die gaat er echt niet van glanzen...

Ik heb ervaring met meerdere merken coatings:
Carpro Cquartz, Finest en DLUX
Polish Angel
Gyeon CanCoat en Prime.

Over de Carpro kan ik kort zijn, de DLUX kan me bekoren, over de rest was ik niet zo te spreken, zeker als de Finest na 3 maanden z'n werk niet meer doet...
Tot op heden heb ik Gyeon gebruikt en dit doet wat het zegt.

Ik kan wel tot in den treure m'n relaas over Gyeon doen, maar dan wordt ik terug gefloten.... :)
 

Kilometervreter

überspammer
Het klopt dat de glans in de voorbereiding zit maar zoals ook een wax iets kan toevoegen, doet CQuartz dat ook, afgelopen zaterdag wederom gezien.
Het voegt wel degelijk glans toe.
 

Kilometervreter

überspammer
Ik kan wel tot in den treure m'n relaas over Gyeon doen, maar dan wordt ik terug gefloten.... :)

Met echt alle respect Patrick, maar als ik op een ander detailersforum 1/3 over Carpro geschreven had wat jij hier over Gyeon geschreven hebt had ik daar al lang afgedonderd geweest..............dus mijn petje gaat af voor de coulance van de beheerders hier!

Maar dit terzijde, het heeft weinig te maken met de vraag van Bart :D
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik heb ook al zoveel merken gebruikt en nig steeds. En een coating brengt wel degelijk extra glans. Belangrijk is "less is more" en wrijven, wrijven en goed uitwrijven.
De meeste glans komt bij de uk versie na de reload.
De allermeeste glans kreeg iknaar mijn idee met ceramic pro. Er zit echt wel verschil in coatings, maar hé.... Alle waar naar zijn geld.
 

2shiny

V.I.P. Member
gyeon heeft ook de coatings, dus voor mij althans geen probleem dat je ze aanbrengt.
ik heb het echter niet voor het merk. Waarom weet ik niet. Goede vrienden gebruiken het ook in alle tevredenheid, maar ik moet er niet van weten. Zo vind ik persoonlijk dat ze teveel bezig zijn met hun verpakking... Als je product goed werkt, maakt verpakking echt niet uit. Spijtig genoeg betaal je die dure verpakking ookwel.

ceramic pro hoorde ik ook al vaker vallen, maar nog niet opgezocht eigenlijk
 

Black Widow

V.I.P. Member
De stelling dat de voorbereiding het eindresultaat maakt kan ik slechts ten dele onderschrijven. Sommige waxen of sealants doen het beter op bepaalde kleuren. Ze voegen dus net dat beetje extra toe. Kwestie van je resultaat goed beoordelen bij daglicht. Een getraind oog zal de verschillen kunnen waarnemen. Ik ga er vanuit dat dit ook opgaat voor de diverse coatings onderling.
Oja, qua modereren van dit forum verdient dit topic wat mij betreft een dikke + want die is erg schappelijk. ;)
 

2shiny

V.I.P. Member
ahja, die is er ook nog...
van de engelse carpro verdeler wel gehoord dat de carpro coating minder goede waterafstotende eigenschappen heeft dan reload. Wel wat jammer dat je dan nog constant met reload moet bezig zijn.
de ceramic pro ziet er wel erg goed uit op video, maarja, of er nog iets opligt weet je natuurlijk niet.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Reload heeft tegenwoordig een standtijd van 4 - 6 maanden dus dat kan de issue niet zijn :)
 

2shiny

V.I.P. Member
nee, dat Klopt Stefan. Maar dan kan je zowel gewoon met Reload alleen werken.
voor mij is eem coating voornamelijk als gemak dat ik niet meer om de zoveel tijd iets moet opsmeren of sprayen, maar gwn snel wassen en dan jaarlijks even polijsten en opnieuw beschermen.
ook vraag ik me af hoe lang de reload houdt met mijn aantal kilometers :D

vandaag ook eens gaan praten met een detailer over de nanolex coating, maar die zal al afvallen voor mij.
Cquartz nog steeds op kop
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik denk dat je voor een auto die je dagelijks gebruikt best goed uit bent met Cquartz. De twee jaar die opgegeven wordt ga je, met de ervaring die ik heb, niet halen. Zeker niet zonder de Reload.
Maar als je zo af en toe een beetje Reload op je coating zet, ga je zeker een jaar halen.
Zeker als je nog nooit een coating gehad hebt is dit toch wel een goede keuze. Let wel, zeker de eerste keer een coating aanbrengen kan je niet vergelijken met een wax aanbrengen.
Goed ontvetten is echt een must. En niet zoals je al eerder deed met ipa. Gebruik echt Eraser. Dit breekt ook echt de achter gebleven olien af en ipa doet dat niet.
Hierover kun je op youtube genoeg testen vinden. Een ander voordeel is wat @Kilometervreter al aanhaalde.
Je lak is echt beter beschermt tegen licht krasjes.
Mijn ervaring is wel dat een beading van een coating wat sneller afneemt bij een "vuilere" auto, dan bij een wax.
De sheeting blijft meestal erg goed, beter als menig wax.

De ceramic pro is inderdaad een mooie coating, maar ik zou daar even mee wachten. Het aanbrengen is veel gevoeliger en het is een andere prijsklasse.
Ik weet niet of je ook al een coating van williams tegen gekomen bent, maar die zou ik links laten liggen.

Ik denk echt dat de Carpro zeker de beste keus is voor jou. De ervaring die @nicknameless heeft met dit merk en met name de finest is niet echt rieel. Een Finest die maar drie maanden blijft werken, hmm daar is toch serieus wat mis gegaan. Ook heb geen belangen bij Carpro:p, sterker nog, het is niet MIJN favoriet, maar voor jou in dit geval wel een erg goede keuze.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan