zoveel coatings op de markt, welke te kiezen...

2shiny

V.I.P. Member
@Ketoembar. Dt is zeker niet de eerst coating die ik aanbreng. Ook de cquartz al meermaals aangeracht bij andere wagens. Dus dit alles is niet nieuw.
Ik wou gewoon eens zien wat er tegenwoordig al allemaal op de markt was, want ze schieten als paddestoelen uit de grond.
Deze van nanolex gaat gewoon zeker niet lang genoeg overleven voor mij.
Ik blijf wss bij het gekende cquartz denk ik.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Oh, sorry. Ik dacht dat het de eerste was voor jou. Dacht dat jij zo vaak met waxjes bezig was.
Heb je de auto's waar je het al eens aangebracht ook nog kunnen volgen? Zo kan je een beetje zien hoe het zich houd.

Servfaces is ook een mooie coating. Mocht je nog in de orienterende fase zitten.
 

2shiny

V.I.P. Member
Ik volgde ze niet echt op. Het was meestal voor mensen die niet teveel tijd in hun wagen staken.
Het was ook een oudere versie. Ben de laatste 2 jaar bezig geweest met de Wolfs coatingen vooral.

Ja, ik speel ook graag met waxjes op andere wagens ;) toen had ik meer tijd ervoor. Nu zit ik thuis als de kleine man slaapt...

Servfaces ken ik niet. Zal ik straks eens opzoeken
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik lees er veel goed over. Succes! Ik zag zojuist via Facebook een Cquartz Immortal. Is dat niets als die op de markt komt?
 

2shiny

V.I.P. Member
die immortal moet aangebracht worden door een spuiter zoals een laatste laag lak. Ging niet op de markt komen voor particulieren.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Klopt inderdaad Immortal moet op de lak worden gespoten, dus er komen andere kwaliteiten kijken bij degene die het aan gaan brengen.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ah juist. Dat wist ik niet. Was in de veronderstelling dat deze net als Cquartz aangebracht zou kunnen worden.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
X-kote is een self leveling coating, en is eigenlijk een soort blanke laklaag die toch wel handmatig wordt aangebracht.
CarPro CQuartz Immortal is een self-healing coating die op de auto moet worden gespoten in een spuitcabine, het voordeel is dat deze zelfherstellend is, waardoor krasjes en swirls worden voorkomen.
 

Kilometervreter

überspammer
na lang twijfelen en toch de bodyguard geprobeerd te hebben, ga ik toch cquk erop leggen. Eens zien hoe tevreden in daarvan ben :D
Als je vragen hebt hoor ik het wel, ik heb er inmiddels al een paar gedaan met de UK.
Let op de extra glans en diepte die het extra geeft, verbluffend! Succes.
 

Martijn

Active Member
Hier ook binnenkort voor het eerst een coating aanbrengen, ga ook voor de CarPro CQuartz UK. Ik las dat je ongeveer per paneel een suede doek nodig hebt. klopt dit? Ga de Audi TT doen en vroeg mij af hoeveel extra suede doekjes en extra applicator doekjes ik nodig zou hebben.
Excuus voor topic kaping maar is denk ik wel handig om te weten
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Officieel is het per 2 panelen het doekje omdraaien en na de volgende 2 panelen vervangen maar dat kun je nog wel wat oprekken zodat het met de 5 meegeleverde doekjes wel moet lukken...
 

nicknameless

V.I.P. Member
De enige ervaring met de Dodo Juice coating, is die voor de trims. Heb de Supernatural Gloss Trim Sealant gehad op de Peugeot 206. Heb hier ruim 1,5 jaar plezier van gehad.
 

Martijn

Active Member
Officieel is het per 2 panelen het doekje omdraaien en na de volgende 2 panelen vervangen maar dat kun je nog wel wat oprekken zodat het met de 5 meegeleverde doekjes wel moet lukken...
Thanks, geldt dit ook voor het afnemen, is die ene 40x40 doek voldoende want daar had ik ook van gelezen om daar beter een stuk of 4-5 van te nemen?
 

Kilometervreter

überspammer
Officieel is het per 2 panelen het doekje omdraaien en na de volgende 2 panelen vervangen maar dat kun je nog wel wat oprekken zodat het met de 5 meegeleverde doekjes wel moet lukken...
Bedoel je hier het "opbreng" doekje mee? Die vervang ik nooit per wagen. Ik doe de auto ermee en gooi het doekje dan weg. Volgens mij staat dit ook nergens in de gebruiksaanwijzing.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Thanks, geldt dit ook voor het afnemen, is die ene 40x40 doek voldoende want daar had ik ook van gelezen om daar beter een stuk of 4-5 van te nemen?
Er is één doek meegeleverd, in ieder geval eentje extra kan zeker geen kwaad
 

Nieuwste berichten

Bovenaan