zoveel coatings op de markt, welke te kiezen...

2shiny

V.I.P. Member
Directions:

  • After polishing your vehicle use CarPro Eraser to wipe down the surface to ensure no oils are left from polishing
  • Wrap a mf Suede (included) around the applicator block (also included)
  • Shake CQuartz UK well and apply to the applicator 3-4 drops
  • Starting at the middle of the panel first wipe left and right spreading product across panel and the criss cross motion overlapping entire section or panel until all areas have completely flashed and no longer appear wet with coating.
  • Using your 16" MF suede towel (included) thoroughly and completely wipe the panel or section to create a flat even finish.
  • Move to next panel and repeat
  • To complete treatment wait 1 hour from when you began application and apply Reload (also included)
  • To layer Cquartz UK, allow 1 hour between coats and 1 hour before Reload after desired coat number has been reached. (do not use reload or eraser between layers of CQUK if applying after 1 hour of last coat)
  • Small 4"x4" suedes should be used on no more than 2 panels and submerged in water, excess squeezed out, before being bagged and disposed of.
  • Large 16"x16" suedes should be used on no more than 3 panels and submerged in water, excess squeezed out, before being bagged and disposed of
Hierdoor mijn idee te moeten wachten tussen de lagen
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
20 minuutjes tussen twee lagen is meestal prima, de Reload minimaal een uur na de laatste laag, als de temperatuur laag is dan liever nog wat langer wachten.
 

2shiny

V.I.P. Member
even een vergelijkende update.
deel van de rechter voorvleugel in de wolfs bodyguard laten staan en de rest in de CQUK.
na 4 dagen dat de cquk kon curen en se glans sterker werd, is de glans van de bodyguard en de cquk echt gelijk. Geen extra verdonkering te zien bij een van beide. De cquk draagt dus geen reload hier.
misschien dat de glans nog verneterd bij volledig uitharden.

waterafstotende eigenschappen worden bekeken en op foto geplaatst vanaf het goed regent.
 

Chickenlal

New Member
Hoe komt het eigenlijk dat ik zo weinig lees over Nanolex?

Het was het eerste product waar ik leerde mee werken en ben er wel tevreden over, maar zal binnenkort ook wat andere producten gaan testen.
 

2shiny

V.I.P. Member
Nanolex heeft erg goeie producten. Zoals bvb hun vliegroest verwijderaar die ik al uitgebreid heb gereviewd ( en gedeeld door nanolex zelf).
Maar deze worden niet verdeeld door WW, en uit respect worden deze dan ook minder vermeld ( en in mijn geval ook gekocht dan)
 

Kilometervreter

überspammer
Ik denk eigenlijk ook dat het door de forumgasten hier weinig gebruikt wordt.
Ik heb het bijvoorbeeld ook niet in mijn assortiment zitten, ooit eens de Nanolex ultra voor mijn ruiten gebruikt, was goed spul inderdaad.
tegenwoordig gebruik ik eigenlijk de Carpro fly by forte.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ja, zit wel bij mijn assortiment. Ik gebruik spullen van Nanolex voor de matte lakken.
Ik heb hele goede bevindingen voor de "matte" lijn. Shampoo, coating, detailer.
Maar zoals @2shiny al zegt, het wordt niet verkocht bij WW, dus wil ik er ook niet teveel op ingaan.
 

Martijn

Active Member
Directions:
  • Starting at the middle of the panel first wipe left and right spreading product across panel and the criss cross motion overlapping entire section or panel until all areas have completely flashed and no longer appear wet with coating.
Hierdoor mijn idee te moeten wachten tussen de lagen

Nu had ik daar al wat eerder over gelezen "dat flashen" maar wat wordt daar nu precies mee bedoelt?
 

Kilometervreter

überspammer
Flashen/wolken het zijn de kleine veegjes die terugkomen en donkerder van kleur zijn en geen glans geven, deze moet je afnemen.
Het heeft te maken met het droog worden dus curen van de coating, je ziet het vanzelf als je het opbrengt.
 
Laatst bewerkt:

Ketoembar

V.I.P. Member
Nee hoor. Niks speciaal. Je ziet het hier in Nederland niet veel. Wordt veel in Engeland gebruikt.
Ik dacht dus: Engelse auto, engels gerelateerde coating.
Ze zeggen dat het wat harder zou moeten zijn. Ik zie de Aston regelmatig en er wordt veel mee gereden, dus ik kan het mooi in de gaten houden.
De sc-prime is net zo iets als de essence. Maar ik verwacht niet echt iets anders dan de Cquartz.
Maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan